خانهاخبار
موتو جی 5G پلاس با اسنپدراگون 765 و دوربین چهارگانه معرفی شد

موتو جی 5G پلاس با اسنپدراگون 765 و دوربین چهارگانه معرفی شد

اولین موبایل نسل پنجمی موتورولا دستگاهی با نمایشگر 6.7 اینچی است که از اسنپدراگون 765 استفاده می‌کند و با قیمتی کمتر از 400 دلار به بازار می‌آید.
۱۳۹۹/۴/۱۸

کمی بیشتر از یک سال از ورود گوشی‌های 5G به بازار می‌گذرد و تاکنون اکثر آن‌ها محصولات گران قیمتی بوده‌اند. اما حالا شرکتی مثل موتورولا وارد صحنه شده تا با منابع خود گوشی‌هایی ارائه کند که ضمن پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات قیمت مناسبی داشته باشند. اولین محصول 5G آن‌ها Moto G 5G Plus است که ساعاتی پیش رسما معرفی شد و در ادامه نگاهی به ویژگی‌های آن می‌اندازیم.

image

موتو جی 5G پلاس دستگاهی تقریبا تمام صفحه است که پنلی ۶.۷ اینچی را با نسبت تصویر ۲۱:۹ در اختیار کاربران می‌گذارد. رزولوشن این پنل ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است. در گوشه بالای سمت چپ این گوشی دو حفره کوچک و مجزا وجود دارد که از لنزهای دوربین سلفی میزبانی می‌کند. در قاب عقب ماژولی مربعی‌شکل برای دوربین اصلی قرار گرفته که چهار لنز دارد.

image

اما این لنزها چه مشخصاتی دارند؟ در جلو یک لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد که می‌تواند از فناوری ادغام پیکسل برای ترکیب پیکسل‌ها و افزایش نوردهی استفاده کند. لنز دوم از نوع فوق عریض است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید ۴ برابر بیشتر دوستان خود را درون قاب تصویر جا بدهید.

image

در قاب عقب یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد که هر ۴ پیکسل را با یکدیگر ادغام می‌کند و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌سازد. لنز دوم فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است که باز هم می‌تواند ۴ برابر چیزهای بیشتری را درون قاب جا دهد. لنز سوم ماکروی ۵ مگاپیکسلی و لنز چهارم در واقع سنسوری از نوع تشخیص عمق برای ثبت تصاویر پرتره است.

موتو جی 5G پلاس از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ کوآلکام به همراه مودم اسنپدراگون X52 استفاده می‌کند. انرژی این گوشی از طریق یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که موتورولا مدعی است می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد. منتها پر واضح است که میزان عمر باتری رابطه مستقیمی با شکل مصرف کاربر دارد. شما می‌توانید این باتری را با یک شارژر ۲۰ واتی توربوپاور شارژ کنید.

image

موتو جی 5G پلاس در دو مدل با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. تلفن‌های موتو معمولا نرم‌افزارهای زیادی ندارند تا تجربه اندروید خالص را تا حدی برای کاربران تداعی کنند. این موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست. البته که موتو جی 5G پلاس قابلیت‌های ویژه‌ای مثل جسچرهای سفارشی یا شخصی‌سازی‌های مسیریابی در داخل سیستم را در برمی‌گیرد.

موبایل جدید موتورولا دارای اپلیکیشنی به نام My UX است که امکانات و تنظیمات زیادی را در زمینه پخش ویدیو، موسیقی و بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌علاوه، کاربران حالا می‌توانند با ترکیب فونت‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلفی که برای آیکن‌ها وجود دارد، تم مخصوص خودشان را بسازند.

در سمت راست بدنه موتو جی 5G پلاس حسگر اثر انگشتی وجود دارد که در نقش میان‌بر نیز عمل می‌کند. با دو بار تپ کردن روی این دکمه می‌توانید به اپلیکیشن‌ها یا قابلیت‌های دلخواه خود دسترسی داشته باشید. به همین خاطر موتورولا اسم این ویژگی را Power Tap گذاشته است.

موتو جی 5G پلاس در تاریخ ۸ ژوئیه وارد بازارهای اروپایی می‌شود. قیمت این گوشی در مدل ۶۴ گیگابایتی ۳۴۹ یورو و در مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۳۹۹ یورو خواهد بود. این دستگاه قرار است رسما به بازارهای خاورمیانه نیز بیاید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۹/۴/۱۹
گوشی های سری k شیائومی ارزونترند !