خانهاخبار
مایکروسافت توسعه دهندگان اندروید را به خانه خود می‌برد

مایکروسافت توسعه دهندگان اندروید را به خانه خود می‌برد

مایکروسافت تصمیم دارد تیم توسعه دهنده‌ی اندروید برای محصول تاشدنی سرفیس دوئو را به مقر خود بیاورد
۱۳۹۹/۴/۲۰

یکی از داغ‌ترین و  هیجان انگیزترین دستگاه‌های اندرویدی مورد انتظار، یک دستگاه تاشو از طرف مایکروسافت است که، سرفیس دوئو نام دارد. اخیرا یک گزارش جدید که 9to5google آن را تایید می‌کند، ادعا کرده که مایکروسافت تیم توسعه دهنده‌ی اندروید، برای سفارشی سازی این سیستم عامل برای Surface Dou را به مقر خود آورده است.

تلاش‌های مایکروسافت روی توسعه‌ی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ ایکس؛ که برای رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها برنامه ریزی شده‌اند، متمرکز شده است. ویندوز فون؛ آخرین تلاش ردموندی‌ها برای حضور در بازار گوشی‌های همراه، در سال ۲۰۱۷ به کار خود پایان داد و عرصه را برای جولان اندروید و  iOS؛ دو تن از بزرگترین و اصلی‌ترین بازیگران این حوزه، خالی گذاشت. سال گذشته مایکروسافت دو دستگاه تاشو با نام سرفیس نئو که ویندوز ۱۰ ایکس را اجرا می‌کرد و سرفیس دوئو که میزبان اندروید بود،  معرفی و کاربران را شگفت زده کرد.

image

ردموندی‌ها برای اینکه تغییرات لازم در اندروید برای سازگار کردن این سیستم عامل با دستگاه تاشدنی خود را به وجود آورند، به تیم Movial؛ یک شرکت مهندسی نرم‌افزار و طراحی خدمات و متخصص در زمینه‌ی تلفن‌های همراه، اعتماد کرده است. به گزارش Windows Central، با سه تیم Movial از رومانی، تایوان و ایالات متحده همکاری نزدیکی داشته که هرسه تیم مذکور، روی سرفیس دوئو کار می‌کردند.

این تیم‌ها به عنوان کارمندان مایکروسافت روی توسعه‌ی سرفیس دوئو و همچنین پشتیبانی و به‌روزرسانی محصول اندرویدی تاشوی مایکروسافت، پس از عرضه نیز کار خواهند کرد. شایع شده که این تیم مسئول توسعه‌ی جانشین، یعنی Surface Dou V2 نیز خواهد بود. 9to5google، گزارش توسعه‌ی سیستم عامل اندروید و شخصی سازی شده‌ی آن توسط مایکروسافت را تایید کرده و اعلام کرده این مشارکت از ماه گذشته در پروژه متن باز اندروید آغاز شده است. براساس کدهای موجود به نظر می‌رسد در حال بررسی آزمون‌های سازگاری سیستم عامل با محصول تاشدنی خود، است. همچنین غول نرم‌افزاری دنیا به دنبال کارشناسان زبده‌ی اندرویدی و مهندسان برای کار روی سرفیس دوئو است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شهاب

۱۳۹۹/۴/۲۱
تو که سواد نداری مطلب ننویس دوئو dou اخه!!!! یا duo دو