خانهاخبار
سه اپلیکیشن مهم گوگل به حالت دارک مود مجهز شدند

سه اپلیکیشن مهم گوگل به حالت دارک مود مجهز شدند

بروزرسانی سه اپلیکیشن کاربردی گوگل، حالت Dark Mode را به آن ها اضافه می‌کند.
۱۳۹۹/۴/۱۹

سه اپلیکیشن Slides ،Docs و Sheets که کاربردی مانند پکیج مایکروسافت آفیس را دارا هستند، به تازگی به ارائه آپدیتی موفق به دریافت حالت دارک مود شده‌اند.

با این تغییر، تمامی رنگ‌ها به حالت معکوس درآمده و به این ترتیب، کار با آنها در فضاهای تاریک بسیار آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌شود. همچنین مانند سیستم عامل اندروید 10، به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس حالت سیستم عامل، فضای داخل اپلیکیشن به حالت روشن یا تاریک درآید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که مرتب وارد تنظیمات شده و حالت روشن یا تیره را انتخاب کنید و بر اساس شرایط محیطی و تایم روز، این اتفاق به صورت خودکار رخ می‌دهد.

برای اعمال تنظیمات مستقیم، شما باید روی منوی سه خطی که در بالا و سمت چپ هر کدام از اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود ضربه زده، گزینه Settings را انتخاب کنید و در نهایت روی Choose Theme ضربه بزنید.

image

 

اگر گوشی هوشمند شما قابلیت دریافت اندروید 10 را داشته باشد، می‌توانید از این قسمت گزینه System default را انتخاب کنید تا بر اساس موقعیت روز، انتخاب میان حالت روشن و تیره اتفاق افتد. اما اگر چنین آیتمی در قسمت یاد شده در دسترس نیست، باید تم اپلیکیشن‌های مذکور را به صورت دستی تغییر دهید.

مانند سایر اپلیکیشن‌ها، هنگام وارد شدن به حالت دارک مود، همه چیز به حالت تیره درمی‌آید، اما با رنگ مشکی خالص روبرو نیستیم و به نوعی، همه قسمت‌ها به رنگ خاکستری تیره در می‌آیند.

البته از آن جایی که این اپلیکیشن‌ها حالت کاربردی داشته و چیزی نیست که مانند اینستاگرام یا واتس اپ، کاربران به صورت روزمره و طولانی مدت با آن سر و کار داشته باشند، لذا اضافه شدن حالت Dark Mode به این پلتفرم آنچنان هم مهم نیست و کم پیش می‌آید که کسی هنگام شب یا در فضاهای تاریک، قصد کار کردن با آن ها را داشته باشد.

image

 

رنگ متون هم که در حالت عادی مشکی است، به رنگ سفید در می‌آید و از بکگراند مجزا خواهد بود. اما از آن جا که حدودا 70 درصد فضای اپلیکیشن به رنگ تیره درمی‌آید، لذا رنگ‌های سفید متن چشم کاربر را اذیت نخواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)