خانهاخبار
اپل می‌خواهد آیفون را جایگزین پاسپورت و گواهینامه کند

اپل می‌خواهد آیفون را جایگزین پاسپورت و گواهینامه کند

آخرین هدفی که اپل از آن صحبت به میان آورده است تبدیل آیفون به یکی از روش‌های هویت‌شناسی همچون پاسپورت، گواهینامه و امثالهم است. این غولِ کوپرتینویی درصدد است آیفون را به تنها چیزی بدل سازد که هر شخص نیاز دارد.
۱۳۹۹/۴/۱۴
image

آخرین هدفی که اپل از آن صحبت به میان آورده است تبدیل آیفون به یکی از روش‌های هویت‌شناسی  همچون پاسپورت، گواهینامه و امثالهم است. این غولِ کوپرتینویی درصدد است آیفون را به تنها چیزی بدل سازد که هر شخص نیاز دارد.

کمی قبل از افشای این هدفِ اپل، خبرهایی حاکی از کنارگذاشتن سوئیچ خودرو با استفاده از آیفون به گوش رسیده بود و حال این شرکت تصمیم دارد شکل‌های فیزیکی تشخیص هویت را به خاطره تبدیل کند. آیفون در حال حاضر جای دفترچه یادداشت، دوربین، و موارد دیگری را به دست آورده است پس جای تعجبی ندارد اگر بخواهد مدارک شناسایی شما را وارد حیطه دیجیتال کند.

مجموعه پتنتی از یک اپلیکیشن منتشرشده که می‌تواند مدارک هویتی اشخاص را ثبت و انتقال دهد. به‌بیان‌دیگر، این پتنت ، سیستمی را نمایش می‌دهد که می‌تواند اطلاعات هویتی شما را در خود ذخیره کند. در شرح این پتنت آمده است: "دیوایس یک سیستم را اجرا می‌کند که هویت تأییدشده را بر اساس اطلاعات موردتایید مالک دیوایس با استفاده از یک پردازنده پیکربندی‌شده به نمایش بگذارد . یک سرور خاص برای این کار در نظر گرفته‌شده تا هویت واقعی را منحصر به دیوایس اعلام کند."

ارتباط آیفون با این سرور خاص جهت تشخیص هویت تحت نظر است تا انتقال اطلاعات هویتی کاملاً امن باشد. با استفاده از حسگرهای بایومتریک دیوایس و اطلاعات سرور نیز امکان هویت‌سنجی وجود خواهد داشت. پس امکان دارد استفاده از این سیستم راه‌های متفاوتی داشته باشد. به نظر این اتفاق برای حضور در دنیای واقعی بسیار زود جلوه می‌کند اما اپل و توانایی‌هایش را نمی‌توان دست‌کم گرفت.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)