خانهاخبار
رندر کیس پیکسل 5 XL بخشی از مشخصات این گوشی را لو داد

رندر کیس پیکسل 5 XL بخشی از مشخصات این گوشی را لو داد

اخیرا دو تصویر از کیس محافظ پیکسل 5 XL لو رفته که بخشی از مشخصات و ویژگی‌های گوشی بعدی گوگل را به اطلاع ما می‌رساند.
۱۳۹۹/۴/۱۱

رده‌بالاترین تلفن هوشمند گوگل در سال جاری احتمالا در حد پرچمدارهای بازار نخواهد بود. مطابق گزارش‌های قبلی، سری پیکسل ۵ با اسنپدراگون 765G به بازار می‌آید تا در گروه گوشی‌های میان‌رده رقابت کند. حالا به‌تازگی تصویری از کیس پیکسل ۵ ایکس ال منتشر شده و به ما نشان می‌دهد که این گوشی چه اشتراکات دیگری با محصولات میان‌رده دارد.

تنها قابلیت احراز هویت پیکسل ۴ سیستم تشخیص چهره آن بود، چون این گوشی هوشمند حسگر اثر انگشت نداشت. اکنون شاید انتظار داشته باشید که پیکسل ۵ بالاخره با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به بازار بیاید، ولی ظاهرا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اگر نگاهی به کیس پیکسل ۵ ایکس ال بکنید، حسگر اثر انگشت فیزیکی در قاب عقب این گوشی قابل مشاهده است.

image

در تصویر دومی ناچ بسیار کوچکی در بالای نمایشگر پیکسل ۵ ایکس ال دیده می‌شود که با نسل قبلی کاملا متفاوت است. با توجه به فضای بسیار کوچک این ناچ به نظر می‌رسد که جایی برای کارگذاری حسگرهای تشخیص چهره باقی نمانده باشد. در کیس پیکسل ۵ ایکس ال حفره‌ای برای پورت صدا وجود دارد که می‌تواند از بازگشت جک هدفون حکایت کند. سری پیکسل ۴ این جک را کنار گذاشت، اما حالا احتمال بازگشت آن مطرح شده است.

در بالای قاب عقب شکافی به شکل مربع وجود دارد که برای ماژول دوربین در نظر گرفته شده است. پیکسل ۵ احتمالا با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار به بازار می‌آید تا حدود ۱۰۰ دلار از پیکسل ۴ ارزان‌تر باشد. با توجه به این که موبایل گوگل از استانداردهای بالای این کمپانی پیروی می‌کند و دوربین بسیار خوبی خواهد داشت، می‌تواند رقیبی حسابی در بازار تلفن‌های میان‌رده باشد.

image

با تمام این‌ها ظاهرا گوگل هنوز از بازار گوشی‌های پرچمدار صرف‌نظر نکرده است. بخشی از دلیل عدم استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ در پیکسل ۵ این است که پرچمداران اندرویدی امسال باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند. البته پیکسل ۵ همچنان با اسنپدراگون ۷۶۵ از 5G پشتیبانی خواهد کرد.

گفته می‌شود که گوگل با همکاری سامسونگ مشغول تولید پردازنده اختصاصی خود است و ممکن است پیکسل ۶ را با آن تراشه عرضه کند. تراشه مذکور با اسم رمز Whitechapel چیپستی است که برای کاربردهای یادگیری ماشینی بهینه‌سازی شده و بخشی از آن برای بهبود عملکرد گوگل اسیستنت اختصاص می‌یابد.

گوگل در حال حاضر به خاطر تولید سیستم عامل گوشی‌های خود نسبت به سایر تولیدکنندگان اندرویدی برتری دارد. اما عرضه تراشه اختصاصی می‌تواند عملکرد موبایل‌های سری پیکسل را به شکل قابل توجهی افزایش داده و سهم بیشتری از بازار را به آن‌ها اختصاص دهد.

با تمام این‌ها، همه ما فعلا منتظر پیکسل 4a هستیم و باید صبر کنیم تا ببینیم این گوشی میان‌رده بالاخره در چه تاریخی معرفی و عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)