خانهاخبار
گوگل می‌خواهد یافتن معنی هر چیزی را آسان کند

گوگل می‌خواهد یافتن معنی هر چیزی را آسان کند

این امکان برای کروم در اندروید در نظر گرفته‌شده تا برای هر چیزی به شما تعریفی ارائه دهد.
۱۳۹۹/۴/۹
image

در جدیدترین به‌روزرسانی برای کروم در اندروید ، ویژگی‌ای اضافه‌شده است تا با لمس کلمات، توضیحی برای آن‌ها ظاهر شود.

هنگام جستجو در اینترنت با دنیایی از اطلاعات مواجه خواهید شد و قطعاً تعداد بی‌شماری کلمه پیش روی شما قرار خواه گرفت که قطعاً معنی همه را نمی‌دانید و احتمالاً از یک دیکشنری استفاده خواهید کرد اما یک‌راه حل بهتر وجود دارد.

ازآنجاکه گوگل نیازهای ما را می‌داند و می‌خواهد زندگی ما را تسهیل کند درصدد است هنگام مواجهه با زبان ناآشنا در کروم اندروید برای فهم آن زبان به ما کمک کند.

هنگامی‌که با کلمه‌ای جدید در کروم برخورد می‌کنید و معنی آن را نمی‌دانید کلمه را در گوگل کپی می‌کنید تا با شرح آن به معنی پی ببرید. حال گوگل می‌خواهد شرایط را آسان‌تر کند – حداقل برای شمایی که تلفن اندرویدی در دست دارید.

گوگل این امکان را فراهم کرده است تا نه‌تنها با ضربه زدن بر روی کلمات معنی آن‌ها نمایش داده شوند بلکه تلفظ آن‌ها نیز جزئی از گزینه‌ها باشد.

کروم در اندروید گزینه touch to search دارد اما ویژگی تازه‌وارد ، ما را یک گام جلوتر می‌برد. هنگامی‌که یک کلمه را هایلایت می‌کنید یک پاپ‌آپ در پایین نمایشگر نشان داده می‌شود که معنی کلمه و چگونگی تلفظ را شرح داده است.

این ویژگی در دسترس کسانی است که کروم خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشند اما اگر به‌خودی‌خود این ویژگی برای شما نشان داده نمی‌شود لازم است آن را فعال نمایید :

chrome://flags/#contextual-search-definitions

حال enable را انتخاب کنید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)