خانهاخبار
با سه تغییر بزرگ واچ او اس 7 آشنا شوید

با سه تغییر بزرگ واچ او اس 7 آشنا شوید

نسخه آزمایشی watchOS 7 به تازگی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.
۱۳۹۹/۴/۷

در جریان رویداد جهانی WWDC 2020 اپل که چند روز پیش به صورت آنلاین برگزار شد، نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با نام واچ او اس 7 به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این نسخه در حال حاضر در حالت آزمایشی به سر می‌برد و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. ممکن است از نظر شما، قابلیت‌های آنچنان زیادی به این پلتفرم اضافه نشده باشد، اما باید بگوییم که مواردی که در واچ او اس 7 شاهد آن ها هستیم، شگفت انگیز هستند. بیایید با هم سه تغییر بزرگ این پلتفرم را بررسی کنیم.

پیش از آن که سراغ سه قابلیت اساسی واچ او اس 7 برویم، بیایید نگاهی به برخی تغییرات جذاب آن بیاندازیم. به عنوان مثال، ویژگی جدیدی که هنگام شستن دست‌ها به شما کمک می‌کنند. در نسخه جدید watchOS، اپل واچ در هنگام شستن دستان‌تان به صورت خودکار این حالت را تشخیص داده و با فعال کردن یک سیستم شمارش معکوس، به شما کمک می‌کند تا دقیقا 20 ثانیه دستان‌تان را بشویید و به این ترتیب، از شر ویروس کرونا در امان بمانید.

image

 

حالت رقص (Dance) جدیدی که به اپلیکیشن Fitness اضافه شده است، به شما کمک می‌کند تا تک تک کالری‌های سوزانده شده توسط بدن‌تان در هنگام اجرای حرکات موزون شناسای، ثبت و ضبط شود. تفاوتی ندارد که در سالن عروسی باشید یا در اتاق خواب. تمامی این موارد به دقت ردیابی می‌شوند.

حال به سراغ سه تغییر بزرگ در واچ او اس 7 می‌رویم:

image

 

عدم محدودیت Complicationها در واچ فیس‌ها

منظور از این مورد چیست: اپل به توسعه دهندگان سوم شخص یا دارندگان اپل واچ اجازه می‌دهد تا اطلاعات یا Complication هایی را روی واچ فیس‌ها قرار دهند. به این ترتیب شما می‌توانید به عنوان مثال یک میانبر به اپلیکیشن Messages ایجاد کنید، یا برنامه‌های روزمره خود را در این قسمت مرور کنید. اما تا به حال، شما با این محدودیت روبرو بودید که تنها اجازه اضافه کردن یک Complication به ازای هر اپلیکیشن را داشتید.

این تغییر باعث چه امکانی می‌شود: دارندگان اپل واچ یا توسعه دهندگان، از اپل درخواست کرده بودند تا اجازه قرار دادن چندین Complication مختلف را برای هر برنامه به آنها بدهد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا از دمای آب و هوای فعلی شهر خود به همراه وضعیت آب و هوا ظرف چند روز آینده به صورت همزمان بهره‌مند شوید.

از این ویژگی چگونه باید استفاده کنیم: ویرایش واچ فیس‌ها و اضافه کدن Complication ها به مانند روال سابق انجام خواهد شد، اما تغییراتی در جهت بهبود آنها رخ داده است. نام اپلیکیشن‌ها و پیش نمایش Complication ها ساده‌تر از پیش دیده شده و قابل انتخاب خواهند بود.

شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی واچ فیس مورد نظر، به قسمت ویرایش رفته و Complication های مورد نظر خود را به واچ فیس فعال اضافه نمایید.

انجام چنین کارهایی، رو اپلیکیشن اپل واچ قرار گرفته روی آیفون نیز مانند روال سابق، امکان پذیر است.

image

 

امکان ردیابی و پایش خواب کاربران

منظور از این مورد چیست: اپلیکیشن Sleep جدید که در نسخه هفتم واچ او اس دیده خواهد شد، نه تنها کیفیت و زمان خواب شما را ثبت و ضبط خواهد کرد. بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا با نزدیک شدن به زمان خواب، از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

این تغییر باعث چه امکانی می‌شود: شرکت‌هایی مانند Fitbit تا به حال، قابلیت پایش خواب را در اختیار کاربران خود گذاشته بودند و فقدان این مورد در اپل واچ دیده می‌شد. با اضافه شدن اپلیکیشن Sleep به اپل واچ‌ها، امکان پایش و درج اطلاعات جدیدی در این پلتفرم داده خواهد شد.

از این ویژگی چگونه باید استفاده کنیم: بعد از آپدیت اپل واچ به watchOs 7، باید اپلیکیشن Sleep را باز کرده و تنظیمات مربوط به ساعت خواب و آلارم را انجام دهید. بعد از پایان یافتن تنظیمات، حالت Wind Down روی نمایشگر آیفون ظاهر شده و پیش از رسیدن به زمان تنظیم شده، حالت Do Not Disturb فعال می‌شود. در زمان رفتن شما ره بخت خواب، نور صفحه نمایش آیفون تا حد ممکن پایین آمده و واچ فیس Sleep روی اپل واچ به نمایش گذاشته می‌شود. به یاد داشته باشید که هنگام خواب، باید اپل واچ را در دستان خود داشته باشید و به این ترتیب هنگام بیدار شدن، می‌توانید کیفیت و زمان خواب خود را آنالیز کنید. 

image

 

جستجو و به اشتراک گذاری واچ فیس‌ها

منظور از این مورد چیست: واچ او اس 7 این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد تا واچ فیس‌های ساخته شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. به این ترتیب کلیه لی اوت و Complication های اعمال شده نیز روی اپل واچ شخص دریافت کننده اجرا خواهند شد.

این تغییر باعث چه امکانی می‌شود: به جای هدر دادن زمان برای ویرایش واچ فیس و پیدا کردن اپلیکیشن‌های سازگار، به زودی قادر خواهید بود تا واچ فیس‌های از پیش تنظیم شده با اپلیکیشن‌های دلخواه خود را پیدا کرده و آن ها را روی اپل واچ خود نصب کنید.

از این ویژگی چگونه باید استفاده کنیم: کاربران مختلف قادر خواهند بود تا واچ فیس‌های ساخته شده خود را در محیط اینترنت منتشر کنند، یا آن ها را توسط iMessage برای دوستان خود ارسال نمایند. 

زمانی که روی لینک کلیک کنید، لیست Complication های موجود در واچ فیس به نمایش گذاشته می‌شود و لینک دانلود اپلیکیشن های مربوطه نیز در قسمت زیر آن قرار گرفته است و به این ترتیب، یک واچ فیس کامل و بدون نقص را دریافت خواهید کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)