خانهاخبار
11 ویژگی برتر اندروید 11 بتا

11 ویژگی برتر اندروید 11 بتا

فهرستی از جدیدترین ویژگی‌های اندروید 11 که کارآمدی بیشتر آن را ثابت خواهند کرد.
۱۳۹۹/۴/۴

image

 

بالاخره اندروید 11 بتا عرضه شد و برای جدیدترین گوشی‌های پیکسل برای دانلود در دسترس قرار گرفت. اما به‌زودی برای دیگر هندست‌ها نیز منتشر خواهد شد. به همان دلیلی که همگی می‌دانیم گوگل همایش 0/I خود را لغو کرد و شانس پز دادن با ویژگی‌های جدیدترین نسخه اندروید را از دست داد. ولی ما فهرستی از  جدیدترین ویژگی‌های اضافه‌شده به مشهورترین سیستم‌عامل موبایلی جهان را برای شما آماده کرده‌ایم.

همچون سال‌های گذشته ویژگی‌هایی که در نسخه بتا و یا developer preview وجود دارند تضمینی برای وجودشان در نسخه قطعی نخواهد بود.

چنانچه شما هم دارای یک دیوایس سازگار با اندروید 11 هستید از این لینک می‌توانید آن را نصب کنید.

 

  1. گزینه‌های بیشتر در منو POWER

image

 

Power Menu زمانی ظاهر می‌شود که شما کلید Power دیوایس خود را پایین نگه‌دارید و حال اینکه در اندروید 11 با منویی کاملاً متفاوت روبرو هستیم. راه‌های ارتباطی با مراکز اورژانسی شما در کنار گزینه‌های Power off و Restart وجود دارد. همچنین این امکان وجود دارد تا کارت‌های بانکی همگام‌شده با Google pay در این منو ظاهر شوند.

جذاب‌ترین نکته می‌تواند کلیدهای کنترل خانه هوشمند باشد که با اپلیکیشن Google Home سازگار هستند.

  1. گزینه‌های بیشتر برای تم‌ها

image

 

برخی گزینه‌های اساسی همچون تغییر شکل و رنگ آیکون در تم دستگاه شما برای اندروید 10 وجود داشتند اما اندروید 11 قدرت انتخاب‌ بیشتری دارد برای دیدن و اجرای تم‌های موجود از منو settings وارد Display شوید و Styles and wallpapers را انتخاب کنید.

  1. چت‌ها شاهد تغییرات خاصی خواهند بود

image

 

هر برنامه پیام‌رسانی نوتیفیکیشن‌های خاص خود را دارد و چت‌ها را متفاوت دسته‌بندی می‌کند. حال این امکان وجود دارد هر مکالمه‌ای به شکل حباب در کنار نمایشگر  پین شود. برای اعمال این تنظیمات از منو settings وارد Apps and notifications شوید و سپس notifications را انتخاب کنید.

  1. امکان اولویت‌بندی مکالمات

image

 

هر فرد تنظیمات خاصی را برای هر یک از چت‌های خود در نظر می‌گیرد و حالا  در اندروید 11 این امکان وجود دارد تا تنظیمات خاص‌تری اعمال گردند. اگر شما انگشت خود را روی notifications یک چت فشار دهید و Priority را انتخاب کنید آن چت همیشه در بالای لیست جای خواهد گرفت و هشدارهای مربوط به آن نیز بالاتر از سایر اعلان‌ها خواهد بود.

یک ویژگی کارآمد جهت اولویت‌بندی چت‌ها با مخاطبین مهم‌تر .

  1. پیشنهاد اپلیکیشنهای پراستفاده در Home screen

image

 

برای شما هم تابه‌حال پیش‌آمده که در استفاده از اپلیکیشن بعدی دچار تأمل شوید؟ یکی از جدیدترین ویژگی‌های اندروید قرار دادن اپلیکیشن‌های با بیشترین استفاده در بالای اپ دراور است اما در اندروید 11 این اپ‌ها در هوم اسکرین نمایش داده می‌شوند. برای مدتی فضای خالی از هوم اسکرین را نگه‌دارید و سپس از منوی ظاهرشده Home settings را انتخاب کنید و حالا Suggestions on home screen را فعال کنید. یک ردیف جدید ذیل داک اصلی آیکون‌ها ظاهر می‌شود.

  1. وجود یک مدیا پلیر در بخش Quick Settings

image

 

تا اندروید 10 کنترلرهای مربوط به مدیا در بخش نوتیفیکیشن ظاهر می‌شدند اما حال می‌توانید آن‌ها را به پنل تنظیمات سریع منتقل  کنید. البته توجه داشته باشید که برای ظاهر کردن این تغییر لازم است developer options را فعال نمایید (شاید در نسخه نهایی اندروید 11 وجود نداشته باشد).

  1. گزینه‌های جدید اسکرین‌شات

image

 

با گرفتن یک اسکرین‌شات در اندروید 11 یک پاپ‌آپ کوچک در سمت چپ گوشه تصویر دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد فوراً تصویر گرفته‌شده را به اشتراک بگذارید و یا ویرایش کنید. گزینه جذاب دیگر اسکرول کردن و وسعت دادن به اسکرین‌شات است (اسکرین‌شات از کل یک وب‌سایت) که در همین پاپ‌آپ اضافه خواهد شد.

  1. رکوردر نمایشگر

image

 

در اندروید 10 بتا یک رکوردر نمایشگر ابتدایی وجود داشت اما در نسخه نهایی غایب بود. حال در  نسخه اندروید 11 بتا وجود دارد ( امیدواریم ماندنی باشد ) . آیکون مربوطه در پنل تنظیمات سریع  قرار دارد. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض  موجود نیست بلکه باید بر روی آیکون قلم سمت چپ پایین پنل ضربه بزنید و  گزینه Screen record را به play بکشید.

  1. تنها یک‌بار اجازه دهید

image

 

مانند iOS ، اندروید 11 هم این اجازه را به شما می‌دهد تا برای موارد خاص permission صادر کنید. پس زمانی که برنامه پیام‌رسان شما نیاز به دسترسی به میکروفون برای ضبط صدا داشت این اجازه را بدهید چراکه می‌توانید برای دفعه بعد تصمیم بگیرید که آیا اجازه استفاده را دارد یا خیر. شما می‌توانید دسترسی‌های مربوط به اپلیکیشن‌های متفاوت را کنترل کنید و این کار با استفاده از مسیر ذیل امکان‌پذیر است:

Settings – Apps and notifications – Application

 

  1. مجوزها به‌صورت خودکار ریست خواهند شد

image

 

چنانچه اندروید 11 تشخیص دهد شما برای مدتی از یک اپلیکیشن استفاده نکرده‌اید تمام مجوزهای دسترسی آن اپ را ریست خواهد کرد. درصورتی‌که مجدداً قصد استفاده از آن اپ را داشته باشید جهت دریافت مجوز  دسترسی از شما سؤالاتی را خواهد پرسید پس دیگر لازم نیست نگران باشید که اپ‌های قدیمی موقعیت شما را ردیابی می‌کنند یا به دوربین شما دسترسی دارند حتی اگر از آن‌ها استفاده نکنید – بهتر است اپ‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند در صورت امکان uninstall شوند تا فضای اشغال‌شده کمتری در دیوایس خود داشته باشیم.

  1. زمان‌بندی دارک مود

image

 

در نسخه developer preview اندروید 11 این قابلیت وجود دارد که حالت تیره در زمان مشخص به‌صورت خودکار فعال یا غیرفعال شود . از منوی تنظیمات Display, Dark theme و سپس Schedule را برای انتخاب زمان موردنظر خود انتخاب کنید. نکته جذاب دیگر  امکان فعال یا غیرفعال شدن حالت تیره بر اساس زمان طلوع و غروب خورشید در موقعیت مشخص‌شده است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

هومن

۱۳۹۹/۴/۶
بسه دیگه خسته شدیم چقدر امکانات آخه

Mrsfg

۱۳۹۹/۴/۵
مورد 7 و 11 تو اندروید 8 هم هست فقط گویا ظاهرش عوض شده

ممد

۱۳۹۹/۴/۴
اینا که همشون از دم تو وان یو ای همین الان هستند کی گوگل میخواد غیر کپی کردن یه چیز جدید بزنه