خانهاخبار
توئیت دیگری از ترامپ به‌خاطر تهدید معترضان مخفی شد

توئیت دیگری از ترامپ به‌خاطر تهدید معترضان مخفی شد

شبکه اجتماعی توئیتر توئیت جدیدی از رئیس جمهور آمریکا را به موجب نقض قوانین این پلتفرم زیر برچسبی تازه از دید عمومی مخفی کرده است.
۱۳۹۹/۴/۴

توئیتر در اقدامی تازه یکی از توئیت‌های جدید دونالد ترامپ را به‌خاطر نقض قوانین این شبکه اجتماعی زیر برچسبی مخفی کرده است. این اقدام احتمالا سطح تنش‌ها را بین توئیتر و کاخ سفید افزایش خواهد داد. این شرکت می‌گوید توئیت مذکور که معترضان واشنگتن را تهدید کرده بود، ناقض قوانینی است که علیه «تهدید بر اعمال خشونت در برابر گروه‌های مشخص» در این وب‌سایت وجود دارد.

این شبکه اجتماعی حالا روی توئیت جدید رئیس جمهور آمریکا برچسب زده اما با کلیک روی آن می‌توانید محتوای توئیت را مشاهده کنید، چون به باور توئیتر محتوای این پست می‌تواند به اتفاقات جاری در گفتگوهای عمومی مرتبط باشد. کاربران نمی‌توانند این توئیت را لایک کنند یا به آن جواب دهند، اما امکان ری‌توئیت با اظهار نظر وجود دارد.

ترامپ در توئیت خود با اشاره به طرح پیشنهادی معترضان برای تحت کنترل درآوردن بخشی از شهر واشنگتن نوشت: «تا زمانی که من رئیس جمهور شما هستم، هرگز منطقه‌ای خودمختار در واشنگتن دی.سی. به وجود نخواهد آمد. اگر آن‌ها سعی به انجام چنین کاری داشته باشند، با نیرویی شدید مواجه خواهند شد.»

image

توئیتر چند هفته پیش برچسب‌گذاری بر توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا را با توئیتی درباره رای‌گیری پستی آغاز کرد. در آن زمان توئیتر برچسبی به منظور راستی‌آزمایی روی توئیت ترامپ قرار داد چون معتقد بود که اطلاعات آن می‌تواند گمراه‌کننده و غلط باشد. به دنبال این اقدام، ترامپ اعلام کرد که اقدامات بزرگی علیه شبکه‌های اجتماعی انجام خواهد داد.

چند روز پس از آن واقعه، توئیت دیگری از رئیس جمهور آمریکا به خاطر خشونت‌پراکنی زیر برچسب دیگری مخفی شد. دونالد ترامپ در توئیتی معترضان به مرگ جورج فلوید را تهدید کرده بود، و توئیتر با برچسبی که مجددا امکان مشاهده توئیت را فراهم می‌کرد، این پست را از دید عموم مخفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا چند وقت پیش با امضای فرمانی اجرایی خواستار ارزیابی مجدد ماده ۲۳۰ از قانون اخلاق در ارتباطات شد. این قانون از شبکه‌های اجتماعی در برابر اطلاعاتی که کاربران در آن‌جا منتشر می‌کنند سلب مسئولیت می‌کند. هفته گذشته وزارت دادگستری طرحی پیشنهادی را برای ماده ۲۳۰ ارائه داد که به موجب آن مصونیت رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌دهندگان اینترنت، از جمله ورایزن و کامکست، نسبت به فعالیت کاربران آن‌ها حذف می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کامیار

۱۳۹۹/۴/۶
خاک سفید ک فیلتره اصن توئیتر. نهایتا تنش بین توئیتر و کاخ سفید باشه ب نظرم