خانهاخبار
iPadOS 14 با قابلیت‌های متمرکز بر قلم و تشخیص خط معرفی شد

iPadOS 14 با قابلیت‌های متمرکز بر قلم و تشخیص خط معرفی شد

نسخه جدید سیستم عامل iPadOS 14 علاوه بر قابلیت‌های iOS 14 از قابلیت‌های مخصوصی برای آیپد پشتیبانی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تشخیص دست‌خط و چندوظیفگی بیشتر اشاره کنیم.
۱۳۹۹/۴/۲

اپل در کنار iOS 14 از iPadOS 14 نیز پرده برداشت که بسیاری از قابلیت‌های جدید iOS 14 مثل ویجت‌ها را به ارث برده است. در این سیستم عامل قابلیت‌های دیگری مخصوص آیپد نیز اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نوارهای کناری در اپ Photos و Music اشاره کنیم. رابط‌های کاربری مثل رابط سیری و تماس‌های دریافتی اکنون کارآمدی بهتری پیدا کرده و تمام صفحه را اشغال نمی‌کنند.

image
image

iPadOS 14 دارای یک سیستم جستجوی تازه، سازوکار شناسایی دست‌خط و چندین تغییر کوچک و بزرگ در بخش رابط کاربری است که تجربه استفاده از این سیستم عامل را ارتقا می‌بخشد. در این نسخه می‌توانید اتکای بیشتری بر اپل پنسل و مجیک کیبورد داشته باشید.

image

افزون بر این، اپل امکان استفاده از جستجوی Spotlight را بهبود بخشیده تا تجربه‌ای شبیه مک بسازد. این جستجو حالا با کادری بر وسط صفحه انجام می‌گیرد. همچنین می‌توانید از کیبوردهای فیزیکی استفاده کنید تا به‌سرعت امکان اجرای اپلیکیشن‌ها و انجام عملیات‌های مختلف را داشته باشید.

image

کوپرتینویی‌ها برای اپل پنسل قابلیت Scribble to iPad را اضافه کرده‌اند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به‌سادگی در هر نوع فیلد متنی با دست بنویسند و سیستم آن را به متن دیجیتالی تبدیل می‌کند. سیستم تشخیص دست‌خط در این حالت از همان جسچرهایی پشتیبانی می‌کند که در حالت عادی برای تایپ کردن در اختیار دارید؛ مثلا با دو بار تپ کردن می‌توانید کلمات را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید با قلم اپل اشکال هندسی بکشید تا سیستم آن‌ها را به اشکال متداول دیجیتالی و از پیش تعیین شده تبدیل کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)