خانهاخبار
شایعات جدید از WWDC امشب: نام macOS جدید، ویژگی‌های iOS 14 و خبری پیرامون سخت‌افزارها

شایعات جدید از WWDC امشب: نام macOS جدید، ویژگی‌های iOS 14 و خبری پیرامون سخت‌افزارها

افشاگران در پست‌های جدید خود به ارائه اطلاعات تازه‌ای درباره برنامه‌های امشب اپل پرداخته و بخشی از محتویات رویداد WWDC پیش رو را فاش کرده‌اند.
۱۳۹۹/۴/۲

علی‌رغم آن‌که چند ساعت بیشتر تا آغاز نطق اصلی WWDC امسال باقی نمانده، اما انتشار گزارش‌های جدید درباره رویداد پیش رو همچنان ادامه دارد. در جدیدترین خبر، اکانت افشاگر L0vetodream، به بخشی از اتفاقات امشب اشاره کرده که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

او می‌گوید نسخه بعدی macOS با نام Big Sur معرفی می‌شود که در واقع نام منطقه‌ای ساحلی و کوهستانی در ایالت کالیفرنیاست. این نسخه بازطراحی‌هایی در بخش رابط کاربری خواهد داشت و تغییرات زیادی را در مرورگر سافاری اعمال می‌کند.

ظاهرا iOS 14 در بخش صفحه خانگی به قابلیت‌های جدیدی از جمله امکانات تازه برای استفاده از ویجت‌ها مجهز می‌شود. علاوه بر این گفته شده که رابط کاربری تماس‌های دریافتی در این نسخه دیگر به‌صورت پنجره‌ای تمام صفحه نخواهد بود و به‌زور تمام صفحه را از دسترس خارج نخواهد کرد. در نتیجه، می‌توانیم انتظار حالتی پاپ‌آپی را داشته باشیم.

در خصوص tvOS، گفته می‌شود که در این آپدیت یکپارچگی‌های عمیق‌تری با هوم‌کیت ایجاد می‌شود. در حال حاضر اپل تی‌وی می‌تواند لوازم جانبی هوم‌کیت مثل چراغ‌های هوشمند را از طریق کنترل صوتی با سیری مدیریت کند، با این حال اپلیکیشن هومِ مجزایی مثل آن‌چه که برای سایر پلتفرم‌های اپل وجود دارد در این بخش موجود نیست.

افزون بر این، انتظار می‌رود که iPadOS 14 شامل بازطراحی Sidecar و ارتقاهایی برای دریافت ورودهای دست‌نویس باشد. پیش‌تر در گزارش‌ها اعلام شده بود که در این نسخه امکان استفاده از قابلیت‌های متنوع اپل پنسل در سافاری فراهم می‌شود. خبرنگار نشریه بلومبرگ در توئیت دیگری گفته بود که قابلیت‌های جدید iCloud Keychain، جستجوی صوتی و زبانه‌های بهبودیافته از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی هستند.

منابع مختلفی مثل افشاگر معروف، جان پراسر، نیز اعلام کرده‌اند که امشب خبری از سخت‌افزارهای جدید نخواهد بود. ولی نمی‌دانیم که آیا معرفی و اشاره به این دستگاه‌ها امشب در دستور کار اپل قرار دارد یا نه. مینگ چی کو در یادداشت تازه‌ای گفته است که آیمک جدید در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ (بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر) از راه می‌رسد. پس اگر آیمک در ماه ژوئیه عرضه شود، اپل می‌تواند آن را در مراسم پیش روی خود معرفی کند.

نکته جالب توجه بعدی این است که اپل به‌تازگی حق مالکیت نشان تجاری Rosetta را در ژاپن تجدید کرده است. رزتا نام لایه شبیه‌ساز اپل در دوران گذار از PowerPC به اینتل بود. پس این احتمال وجود دارد که اپل دوباره از همان نام برای مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های اختصاصی مبتنی بر ARM استفاده کند. انتظار می‌رود که خبر این مهاجرت در مراسم امشب رسما اعلام شود.

اگر می‌خواهید بدانید چه انتظاری از مراسم WWDC امشب داریم این مطلب را بخوانید، و اگر می‌خواهید در جریان جدیدترین اخبار و اتفاقات کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل قرار بگیرید، چشم از جی‌اس‌ام برندارید و با پوشش زنده ویدیویی ما این رویداد را تماشا کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)