خانهاخبار
مینگ چی کو خبر مهاجرت اپل به سمت پردازنده‌های ARM را تایید کرد

مینگ چی کو خبر مهاجرت اپل به سمت پردازنده‌های ARM را تایید کرد

تحلیل‌گر سرشناس و معتبر مسائل اپل، در یادداشت تازه‌ای تایید کرد که کوپرتینویی‌ها در WWDC امروز از مهاجرت به سمت ARM خبر می‌دهند و اولین محصول از این سری مک‌بوک پرو 13.3 اینچی خواهد بود.
۱۳۹۹/۴/۲

به دنبال گزارش بلومبرگ مبنی بر این که اپل می‌خواهد در WWDC 2020 از مهاجرت به سمت استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر ARM در کامپیوترهای مک خبر بدهد، حالا تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، نیز در یادداشت تازه‌ای پیش‌بینی مشابهی برای مک‌های مبتنی بر ARM داشته است. کو باور دارد که اپل اولین پردازنده مبتنی بر معماری ARM را در WWDC امسال معرفی خواهد کرد و نخستین مک مجهز به این پردازنده نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی خواهد بود.

کو تایید می‌کند که آیمک جدید اپل با طراحی کاملا جدید به‌زودی از راه می‌رسد و آخرین مکی خواهد بود که از پردازنده اینتل استفاده می‌کند. اپل در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ مهاجرت به ARM را با مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی آغاز می‌کند. آیمک جدید نیز نمایشگری ۲۴ اینچی با حاشیه‌های باریک‌تر خواهد داشت و قرار است با پردازنده مبتنی بر ARM در همان بازه زمانی عرضه شود.

کو انتظار دارد که مدل‌های ARM آیمک قدرتی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از مدل‌های اینتلی داشته باشند. برنامه زمانی مدنظر کو نسبت به سایر گزارش‌ها بسیار سریع‌تر است. ادعای کو مبنی بر عرضه مک‌های جدید با پردازنده اختصاصی اپل به معنای این است که آیمک بازطراحی‌شده آخرین محصول مجهز به پردازنده اینتل خواهد بود. البته در پاییز امسال ممکن است چند دستگاه دیگر هم با ارتقای جزئی در بخش سخت‌افزار معرفی شوند.

بلومبرگ قبلا گفته بود که اولین کامپیوتر ARM اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و پردازنده‌ای ۱۲ هسته‌ای دارد. خبرنگار این نشریه می‌گوید دستگاه مذکور در اواخر بهار یا اوایل تابستان ۲۰۲۱ به بازار می‌آید. در نتیجه بعید است که اپل امروز در WWDC 2020 مک جدیدی معرفی کند، بلکه صرفا خبر مهاجرت به سمت این معماری جدید را اعلام خواهد کرد.

کو می‌گوید اپل پس از معرفی مدل جدید مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچیِ مبتنی بر ARM مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی اینتل را از تولید خارج می‌کند. با این حال، سرنوشت آیمک اینتلی هنوز نامشخص است. مطابق آخرین شایعات، اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از آیمک جدیدی با طراحی تازه و حاشیه‌های کاهش‌یافته پرده برمی‌دارد.

مینگ-چی کو معتقد است که آیمک اینتلی است در سه‌ماهه سوم امسال به بازار می‌آید و نسخه ARM آیمک در حوالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. این تحلیل‌گر مشهور اشاره‌ای به آینده مک‌بوک ایر، مک مینی، آیمک پرو و مک پرو نکرده است. با این حال، او انتظار دارد که مک‌بوکی با فرم فاکتور تازه از اواسط سال آینده وارد فاز تولید شود؛ این دستگاه می‌تواند دنباله‌ای بر مک‌بوک پرو ۱۲ اینچی باشد که این بار با پردازنده ARM تولید خواهد شد.

کو نسبت به تقاضا برای خط تولید مک‌بوک خوش‌بین است. مهاجرت به سمت تراشه‌های ARM توانایی و عمر باتری محصولات اپل را افزایش خواهد داد، و حرکت به سمت نمایشگرهای Mini-LED می‌تواند شرایط را حتی از این هم بهتر کند. کو باور دارد که نخستین مک‌بوک مجهز به Mini-LED در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)