خانهاخبار
گلکسی نوت 20 الترا با تراشه‌ای معرفی‌نشده از کوآلکام به بازار می‌آید

گلکسی نوت 20 الترا با تراشه‌ای معرفی‌نشده از کوآلکام به بازار می‌آید

بر اساس گزارش جدید افشاگر توئیتری، آیس یونیورس، سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا را با چیپستی به بازار می‌فرستد که کوآلکام هنوز آن را معرفی نکرده است.
۱۳۹۹/۳/۳۱

افشاگر معروف توئیتری، آیس یونیورس، اخیرا در توئیتی به برخی از مشخصات فنی گلکسی نوت ۲۰ الترا اشاره کرده است. او می‌گوید این گوشی شبیه گلکسی نوت ۱۰ پلاس خواهد بود و از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند. این تراشه هنوز رسما از سوی کوآلکام معرفی نشده، ولی احتمالا نسخه‌ای بهینه‌سازی‌شده از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود.

کوآلکام پارسال تابستان از تراشه‌ای به نام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس رونمایی کرد که در بخش گرافیک ۱۵ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۵۵ بود. اکنون انتظار داریم که نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ نیز بهینه‌سازی‌های مشابهی داشته باشد. گلکسی نوت ۲۰ الترا احتمالا خارج از آمریکا و چند کشور دیگر با چیپست اگزینوس ۹۹۲ عرضه می‌شود.

تراشه جدید اگزینوس ساخت خود سامسونگ خواهد بود و با فرآیند ۶ نانومتری تولید می‌شود. این فرآیند تولید در جایی بین فرآیند ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ و فرآیند ۵ نانومتری قرار می‌گیرد که در چیپست A14 بایونیک اپل و Kirin 1000 هوآوی به کار خواهد رفت. این دو تراشه احتمالا در هر میلی‌متر مربع ۱۷۱.۳ میلیون ترانزیستور خواهند داشت. هرچه تعداد ترانزیستورهای داخل تراشه بیشتر باشد، توان و بهینگی آن افزایش پیدا می‌کند.

با وجود این که پارسال سری گلکسی نوت ۱۰ از نمایشگر استانداردی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کرد، حالا آیس یونیورس می‌گوید که انتظار دارد گلکسی نوت ۲۰ الترا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در رزولوشن +QHD فراهم کند. این یعنی صفحه نمایش این گوشی می‌تواند در هر ثانیه ۱۲۰ بار محتوای خود را به‌روز کند تا نمایش اطلاعات روان‌تر صورت بگیرد. چنین قابلیتی موجب افزایش مصرف باتری خواهد شد، با این حال، استفاده از فناوری LTPO در نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ الترا می‌تواند به بیشتر شدن طول عمر باتری این گوشی منجر شود.

سیلیکون پلی‌کریستال دمای پایین یا LTPO که اولین بار توسط اپل توسعه یافت، نوعی فناوری است که از تغییرات پویای نرخ نوسازی پشتیبانی می‌کند و به صفحه اجازه می‌دهد تا متناسب با محتواها نرخ نوسازی خود را تنظیم کند. اپل با کمک همین فناوری می‌خواهد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به مدل‌های پرو آیفون ۱۲ اضافه کند.

افزون بر این، آیس یونیورس می‌گوید گلکسی نوت ۲۰ الترا قابلیت دوربینی خواهد داشت که پیش‌تر به آن اشاره نشده و همچنین از قلمی با ویژگی‌های جدید بهره می‌برد. طبق شایعات این گوشی از نمایشگری ۶.۹ اینچی از نوع سوپر امولد با نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کند. گلکسی نوت ۲۰ الترا حداقل ۱۲ گیگابایت رم LPPDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

این تلفن هوشمند از نظر ضخامت ۰.۳ میلی‌متر ظریف‌تر از نسل قبلی خواهد بود و قطر حفره دوربین سلفی نیز ۱ میلی‌متر کاهش می‌یابد. حاشیه‌های طرفین نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ الترا ۰.۲۹ میلی‌متر باریک‌تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس است و حاشیه‌های بالا و پایین هم به اندازه ۰.۴ میلی‌متر کوچک‌تر می‌شود.

پشتیبانی از 5G و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی فشار زیادی به باتری این گوشی وارد می‌کند. بنابراین مطلوب است که باتری بزرگی با حداقل ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت روی آن قرار بگیرد، اما احتمالا به خاطر فضایی که توسط قلم S Pen اشغال می‌شود، این ظرفیت به ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت تقلیل خواهد یافت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)