خانهاخبار
سامسونگ پتنت جدیدی از نمایشگر رول‌شونده را به ثبت رساند

سامسونگ پتنت جدیدی از نمایشگر رول‌شونده را به ثبت رساند

با پتنت جدیدی که سامسونگ برای نمایشگر رول‌شونده به ثبت رسانده و گویی برای استفاده در صنعت موبایل است، این شرکت کره‌ای نقش کلیدی‌ای در بازار آینده نمایشگرهای رول‌شونده خواهد داشت.
۱۳۹۹/۳/۲۹

این طرح با پتنت ثبت شده در فوریه امسال متفاوت است. به نظر می‌رسد آن طرح برای یک اسپیکر هوشمند باشد که سامسونگ در حال کار بر روی آن است.

به واضح مشخص است این مدل برای موبایل و یا تبلت طراحی شده است. شاید هم سامسونگ در حال طراحی اسمارت‌فونی باشد که در صورت نیاز به تبلت تبدیل شود.

همچنین این طرح یک پنل نمایشگر لمسی را به تصویر می­کشد. حداقل به این معنی است که سامسونگ برای یک دیوایس در آینده چنین ایده‌ای در ذهن دارد.

این نمایشگر رول‌شونده، بخشی از آن به دور یک رول مخفی‌شده درون دیوایس می‌پیچد. به نظر می‌رسد برای بزرگ شدن نمایشگر و لذت کار با نمایشگر بزرگ باید تمام نمایشگر باز شود و نمی‌توان به میزان موردعلاقه آن را باز کرد.

نکته جالب این طراحی این است که برای استفاده از دیوایس در حالت landscape نیازی به گرداندن گوشی نیست. تصور کنید در حال اکسپلور فید یوتیوب هستید و در لحظه تصمیم به تماشای فیلم در حالت landscape می‌گیرید و تمام کاری که باید انجام دهید این است نمایشگر را به بیرون بکشید و آن را بزرگ کنید.

احتمالاً این نمایشگر از متریالی یکسان با Galaxy Z Flip ساخته می‌شود

حال سامسونگ با نمایشگرهای منعطف غریب نیست. با معرفی Galaxy Fold و  Galaxy Z Flip و  Galaxy Fold 2 که در راه است سامسونگ تکنولوژی لازم برای ساخت نمایشگر رول‌شونده را در دست دارد.

ثبت این پتنت الزاماً به این معنی نیست که دیوایس مذکور وارد بازار خواهد شد. اما ظاهراً امکانش وجود دارد که شاهد دیوایسی متفاوت از سوی سامسونگ باشیم.

ازآنجاکه این نمایشگر مانند دو گوشی فعلی تاشو نیست احتمالاً مشکلات رایج آن دو را هم نخواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)