خانهاخبار
HTC با معرفی Desire 20 Pro و U20 5G به بازار موبایل برگشت

HTC با معرفی Desire 20 Pro و U20 5G به بازار موبایل برگشت

شرکت HTC سرانجام از دو تلفن هوشمند جدید در تایوان رونمایی کرد که در گروه محصولات میان‌رده هستند ولی قیمت و مشخصات قابل قبولی دارند.
۱۳۹۹/۳/۲۹

پس از مدت‌ها انتشار شایعات و گزارش‌های مختلف، HTC بالاخره از تلفن‌های هوشمند جدید خود رونمایی کرد. این شرکت به‌تازگی از دو گوشی جدید رونمایی کرده که انتظار دومی را نداشتیم. رویداد معرفی این محصولات به آن اندازه‌ای که انتظار می‌رفت بزرگ نبود چون HTC فعلا این دستگاه‌ها را فقط در تایوان عرضه می‌کند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به HTC Desire 20 Pro و HTC U20 5G بیندازیم.

طراحی

image

برخلاف چیزی که از تصاویر به نظر می‌رسد، دیزایر ۲۰ پرو و یو ۲۰ بدنه مشترکی ندارند. یو ۲۰ کمی بزرگ‌تر است اما در ادامه به این تفاوت‌ها می‌پردازیم. با این حال، از روی ظاهر می‌توان گفت که هر دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر هستند و قاب عقب آن‌ها یکسان به نظر می‌رسد.

طراحی HTC برای این تلفن‌های هوشمند مطلوب است. در بخش نمایشگر پنلی مسطح دارای حفره دوربین سلفی را می‌بینیم که حاشیه کمی در بخش پایینی آن وجود دارد که برای میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ کاملا عادی است. در قاب عقب دوربینی چهارگانه قرار گرفته که ماژول آن چندان بزرگ نیست و کمی آن طرف‌تر می‌توانیم حسگر اثر انگشت را ببینیم.

دوربین

image

دیزایر ۲۰ پرو و یو ۲۰ از دوربین یکسانی در قاب عقب استفاده می‌کنند. لنز اصلی این دوربین چهارگانه یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است. در کنار آن یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز دیده می‌شود. اچ‌تی‌سی قابلیت‌های عکاسی پرتره، تصویربرداری شبانه و فیلم‌برداری 4K را در این دستگاه‌ها قرار داده است. در حال حاضر نمی‌توانیم درباره کیفیت تصاویر این دوربین‌ها صحبت کنیم، چون تنها نمونه‌هایی که از آن‌ها در دسترس است مربوط به عکس‌های بازاریابی خود اچ‌تی‌سی است.

باتری

image

یکی از غافل‌گیری‌های جذاب اچ‌تی‌سی در بخش باتری این دو گوشی رخ داده که با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی طرف هستیم. این باتری‌ها از شارژ سریع کوآلکام هم پشتیبانی می‌کنند. با توجه به این که نمایشگر این دو تلفن هوشمند چندان بزرگ نیستند و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی ندارند، عمر باتری می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی نیاز کاربر باشد.

وزن و ابعاد

image

همان طور که انتظار می‌رفت یو ۲۰ فایو جی تلفن هوشمند بزرگ‌تری است. این گوشی نمایشگری ۶.۸ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ دارد و وزن آن ۲۱۵.۵ گرم است. در آن سو، دیزایر ۲۰ پرو کمی کوچک‌تر است و از نمایشگری ۶.۵ اینچی استفاده می‌کند. وزن این دستگاه ۱۰ درصد سبک‌تر بوده و فقط ۲۱۰ گرم است.

مشخصات فنی

image

اچ‌تی‌سی یو ۲۰ گوشی پریمیوم‌تری است چون از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی می‌کند. اگر نگاهی به مشخصات فنی این دو گوشی بیندازیم می‌توانیم به تفاوت‌های بیشتری بین این دو محصول پی ببریم.

 HTC Desire 20 ProHTC U20 5G
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۵اسنپدراگون ۷۶۵
رم۶ گیگابایت۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقا
ارتباطات4G LTE4G LTE, 5G NR
دوربین جلو۲۵ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
درگاه‌هاUSB-C و جک هدفونUSB-C

چیپست قوی‌تر، ۲ گیگابایت رم بیشتر، حافظه داخلی بالاتر و پشتیبانی از 5G از جمله مواردی است که بین این دو محصول تفاوت ایجاد می‌کند. خوشبختانه اچ‌تی‌سی از چیپست‌های بهینه‌ای استفاده کرده که هرچند ضعیف‌تر هستند ولی قیمت پایین‌تری دارند. طبق شایعات به نظر می‌رسد که گوگل هم می‌خواهد در سری پیکسل ۵ از اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده کند.

در مجموع این دو گوشی مشخصاتی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد پاسخگوی مصارف عادی باشند. علاوه بر این، دیزایر ۲۰ پرو جک ۳.۵ میلی متری هدفون هم دارد. این مسئله نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته، هرچند باید صبر کنیم تا ببینیم خارج از کاغذ و در بحث عملی چه کیفیتی را از این محصولات دریافت خواهیم کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

image

به نظر می‌رسد که HTC U20 5G کمی دیرتر از HTC Desire 20 Pro وارد بازار می‌شود. این گوشی فعلا قیمتی هم ندارد. با این حال، اعلام شده که دیزایر ۲۰ پرو از ۲۹ خرداد وارد بازار تایوان خواهد شد و با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد. برای مقایسه می‌توانید موتو جی استایلوس را در نظر بگیرید که با قیمتی مشابه ۴ گیگابایت رم و یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Cfz

۱۳۹۹/۳/۳۰
باتری الجی ۴۰ هزار میلی امپره؟?

نادر ...

۱۳۹۹/۳/۳۰
HTC همیشه نوآور دنیای موبایل بوده
و ازحق نگذریم دوربین گوشیهاش عالیه
و زمانی حرف اولو میزد
یکی از ایراداش شاید کیفیبت پایین ساخت و کمبود قطعات باشه که از دور خارج کرد این برندُ

peyman

۱۳۹۹/۳/۲۹
سلام تو خط اخر نوشتین باتری 40 هزار میلی امپر

مسعود

۱۳۹۹/۳/۲۹
باتری ۴۰ هزار میلی آمپر؟

reza ehs

۱۳۹۹/۳/۲۹
خیلی هم عالیه این دیزایر 20 پرو