خانهاخبار
فراری و بازسازی فیلم کوتاه c'etait un rendezvous

فراری و بازسازی فیلم کوتاه c'etait un rendezvous

فراری به کمک راننده‌ی تیم فرمول یک و اتومبیل سوپراسپرت خود، فیلمی کوتاه و اقتباسی تولید کرده است
۱۳۹۹/۴/۱

فراری از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی فیلم کوتاه و مشهور c'etait un rendezvous که در سال ۱۹۷۸ به کارگردانی Claude Lelouche’s ساخته شده بود، رونمایی کرد که در آن چارلز لکلرک راننده‌ی فرمول یک فراری با نسخه‌ی پلاگین هیبرید SF90 Stradale که قدرتی برابر 968bhp دارد، هنرنمایی می‌کند.

این فیلم کوتاه نامش Le Grand Rendez-vous است و در اواخر ماه مه در گرندپری مونت کارلو فیلم برداری شده است. علیرغم اینکه کارگردانی این اثر بر عهده‌ی کلود لولوش است، اما به جرات می‌توان گفت که اثر جدید دنباله‌ی فیلم اصلی یعنی Rendezvous نیست، در عوض اقتباسی از فیلم شغل ایتالیایی با بازی مایکل کین است. اثر Le Grand Rendez-vous بسیار پیشرفته است. به گفته‌ی فراری، فیلم برداری این اثر با استفاده از ۱۱ آیفون پرو، ۹ دوربین گوپرو و یک دوربین چند هزار دلاری سونی صورت گرفته است. دو خودروی سوپر اسپرت که هرکدام ۴۰۰ هزار پوند قیمت دارند و شش مهندس و مکانیک که برای نگهداری صحیح از خودروها حضور داشتند، مورد استفاده قرار گرفته است. ماشین نیز توسط راننده‌ی فرمول یک و هفت و نیم میلیون پوندی فراری رانده شده است. نکته‌ی جالب اینکه شاهزاده‌ی موناکو یعنی شاهزاده آلبرت نیز دراین فیلم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

image

در مقایسه بد نیست بدانید، فیلم اصلی به طور غیرقانونی در خیابان های پاریس و با استفاده از یک دوربین که به سپر جلوی یک مرسدس SEL 450 بسته شده، فیلم برداری شده است که تا پایان فیلم راننده و ماشین قابل مشاهده نیستند و در لحظات پایانی و آن هم از پشت دیده می‌شوند. غرش صدای این اتومبیل پس از تولید به مانند موتورهای ۱۲ سیلندر لقب گرفته است. روایت جذابی در جریان فیلم دیده می شود که به نظر می‌رسد مسابقه‌ای علیه زمان برای بدست آوردن علایق معشوق، وجود دارد. در این اثر جدید یک گل فروش و یک اسباب بازی گردان ظاهر می‌شوند که نشان می‌دهد اقتباسی از Ocean 14 باشد. اثر ۵ و دقیقه‌ای، بازتولید فیلم اصلی در خیابان‌های خالی مونت کارلو است. باوجود ۱۷ نفر، ۱۶ دوربین و دو سوپراسپرت، تحرک چندانی در خیابان‌های بدون ترافیک دیده نمی‌شود و لکلرک راننده‌ی فرمول یک با طی کردن مسیرهای مارپیچ غیرصروری بی هیچ دلیلی روبروست. سپس شاهزاده آلبرت روی پله های کازینو ظاهر می‌شود. ملکه‌ی انگلستان در مراسم افتتاحیه‌ی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در کنار جیمز باند ایستاد و ظاهرا فراری نیز قصد داشته تاثیر مشابهی روی بیننده بگذارد که البته دیدن دو مرد با ماسک‌هایی روی صورت که در موناکوی خالی دور می‌زنند، همانقدر عجیب است که گل فروش یک دسته گل را تحویل می‌دهد. گرچه ارتباط رضایت بخشی با فیلم اصلی که با بازی Rebecca Blanc-Lelouch؛ نوه‌ی Lelouch و Gunilla Friden شریک کارگردان فیلم Rendezvous در سال ۱۹۷۸، صورت گرفته است وجود دارد. البته دلیل نشان دادن  Blanc-Lelouch زمانی که لکلرک در تونل به سر می‌برد کاملا نامشخص است.

image

البته ممکن است برای طرفداران فراری، استفاده از موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر کمی نا امید کننده باشد اما قطعا از نظر غرش و صدای موتور؛ به دلیل اینکه صدای موتورهای ۱۲ سیلندر را می‌دهد لقب آن‌ها را یدک می‌کشد، البته فقط یدک می‌کشد، دلپذیر باشد. البته قابلیت‌های این ابر اتومبیل  که توانایی رانندگی با سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۲.۵ ثانیه در خیابان‌های موناکو نشان می‌دهد، حسادت برانگیز و غیرقابل انکار است. برای چارلز لکلرک که یک Monegasque (به اهالی موناکویی اطلاق می‌شود) به حساب می‌آید بهتر است که در دوران همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، وفاداری خود را به جای راندن در پیچ‌های تند و تیز موناکو با سلام کردن از نوع زدن آرنج‌ها بهم نشان دهد. او اتومبیل مورد بحث را با سرعت بالایی میراند، تا جایی که فراری ادعا می‌کند سوپر اسپرت آن‌ها به سرعت ۲۴۰ کیلومتر یا ۱۴۹ مایل بر ساعت در خیابان‌های شهر دست پیدا می کند. شاید این فیلم یکی از جالب‌ترین روش‌ها برای آزمایش جاده‌ای اتومبیلی باشد که البته نتیجه‌ی آن می‌تواند جذاب باشد.

در پایان شما را دعوت می کنیم تا فیلم مذکور را مشاهده نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)