خانهاخبار
5 جسچر کاربردی تلگرام که باید آن‌ها را بلد باشید

5 جسچر کاربردی تلگرام که باید آن‌ها را بلد باشید

تلگرام قابلیت‌های بسیاری دارد که جسچرها از جمله قابلیت‌های جذاب آن به شمار می‌آیند. در این مطلب به معرفی روش استفاده از 5 جسچر کاربردی می‌پردازیم که بهتر است آن‌ها را بلد باشید.
۱۳۹۹/۳/۲۷

جسچرها در سال‌های اخیر به یکی از روش‌های اساسی تعامل ما با دستگاه‌هایمان تبدیل شده‌اند و نه فقط خود اندروید بلکه اپلیکیشن‌ها هم آن‌ها را در بخش‌های مختلفی به کار گرفته‌اند. یکی از مثال‌های بارز آن تلگرام است که از جمله محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا به حساب می‌آید. تلگرام با ارائه قابلیت‌های گوناگون برای راحتی کاربر اهمیت بسیار زیادی قائل است و به‌همین دلیل جسچرها و میانبرهای مختلفی ارائه کرده تا کار شما را آسان کند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا شما را با شماری از این جسچرهای مهم آشنا کنیم.

نیم‌نگاهی به گفتگوها

image

گاهی اوقات می‌خواهیم پیامی را بخوانیم ولی فرصت پاسخ دادن به آن را نداریم. مشکل این است که اگر پیام را باز کنیم، تیک خوانده شدن زده می‌شود و ممکن است در برخی موارد در روابط ما مشکل ایجاد کند. تلگرام راه‌حلی برای این مشکل در نظر گرفته که به شما اجازه می‌دهد نیم‌نگاهی به گفتگوهای خود داشته باشید. اگر انگشت خود را روی تصویری که در کنار گفتگوی مدنظر شماست نگه دارید، می‌توانید نگاهی مخفیانه به اولین پیام‌های خوانده‌نشده بیندازید. با این کار تیک خوانده شدن روی پیام‌ها ثبت نمی‌شود. اگر همان‌جا خواستید جواب پیام‌ها را بدهید، کافی است صفحه را به بالا بکشید و وارد صفحه گفتگو شوید، ولی فراموش نکنید که با این کار تیک خواندن زده می‌شود.

خروج از گفتگوها

image

اگر در هر نقطه‌ای از یک صفحه گفتگو از سمت چپ به راست سوایپ کنید، می‌توانید از صفحه گفتگویی که داخل آن هستید خارج شوید و دیگر لازم نیست که دکمه بازگشت را فشار دهید. با این کار به صفحه اصلی فهرست گفتگوها برمی‌گردید.

پاسخ دادن به پیام‌ها

این قابلیت یکی از محبوب‌ترین جسچرهای تلگرام است که به‌راحتی امکان پاسخ‌گویی به پیام‌ها را فراهم می‌کند. کافی است روی پیام مدنظر خود از راست به چپ سوایپ کنید تا آن پیام برای پاسخ‌گویی انتخاب شود. با این کار، در هنگام ارسال پاسخ پیش‌نمایشی از پیام مدنظر شما نشان داده می‌شود که اگر روی آن بزنید به پیام اصلی برمی‌گردید. حتی می‌توانید به پیام‌های خودتان پاسخ بدهید تا توضیحات بیشتری را به آن‌ها الصاق کنید.

پیش‌نمایش استیکرها

image

تلگرام استیکرهای زیادی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا برای آن استیکر بسازند. با این حال، مشاهده استیکرها از روی کیبورد به خاطر اندازه کوچکشان می‌تواند کار سختی باشد. برای حل این مشکل می‌توانید انگشت خود را روی استیکرهای مدنظرتان نگه دارید تا پیش‌نمایش بزرگی از آن‌ها برای شما نشان داده شود. اگر استیکر مذکور متحرک باشد، از این طریق انیمیشن آن هم پخش می‌شود.

قفل کردن ضبط صدا و ویدیو

image

اگر می‌خواهید برای کسی یادداشت صوتی (ویس) یا ویدیو بفرستید، با قرار دادن انگشت بر روی دکمه مربوطه و نگه داشتن آن می‌توانید این کار را انجام دهید. ولی اگر نیاز به ضبط طولانی مدت داشته باشید کافی است پس از قرار دادن انگشت بر روی دکمه ضبط آن را به سمت بالا بکشید تا ضبط صدا یا تصویر قفل شود. پس از پایان کار می‌توانید دکمه توقف را لمس کرده و آن را ارسال کنید. گفتنی است که با تپ کردن بر روی میکروفن می‌توانید آن را به حالت ویدیویی تغییر دهید.

انتخاب گروهی پیام‌ها (تلگرام ایکس)

این قابلیت در حال حاضر تنها در تلگرام ایکس وجود دارد که نسخه‌ای ویژه از پیام‌رسان تلگرام است. در نسخه معمولی تلگرام وقتی می‌خواهید چند پیام را انتخاب و آن را برای کسی ارسال کنید، باید تک‌تک آن‌ها را به‌صورت جداگانه انتخاب نمایید. ولی در تلگرام ایکس این قابلیت در اختیار شما قرار دارد تا با انتخاب نقطه ابتدایی و انتهایی، گروهی از پیام‌ها را به‌راحتی انتخاب کنید. کافی است پس از انتخاب نقطه ابتدایی و انتهایی انگشت خود را روی منوی سه خطی که در نوار عملیات وجود دارد نگه دارید. با این کار تمام پیام‌هایی که بین آن دو نقطه وجود داشته باشد انتخاب می‌شود.


image

شاید بسیاری از شما با این قابلیت‌ها آشنا باشید، اما مطمئنا افراد تازه‌کار یا ناآشنایی هستند که از وجود چنین قابلیت‌هایی اطلاع ندارند. با ارسال این مطلب برای آن‌ها می‌توانید طعم لذت‌بخش استفاده آسان از تلگرام را به آن‌ها بچشانید. در انتها از شما می‌خواهیم که اگر جسچر کاربردی دیگری را می‌شناسید، آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)