خانهاخبار
از دوربین‌ های زیر نمایشگر خوشحال نشوید

از دوربین‌ های زیر نمایشگر خوشحال نشوید

با توجه به روند روبه‌رشد دوربین‌های زیر نمایشگر اما همچنان آماده ورود به بازار نیستند
۱۳۹۹/۳/۲۶

در سال ۲۰۱۹، نگاه جهانیان به نسل آینده‌ی تلفن‌های همراه که بعد از دستگاه‌های تاشو از راه می‌رسد، دوخته شده بود. این دستگاه‌ها در واقع تلفن‌های هوشمند با دوربین زیر صفحه نمایش هستند. با این حال هنوز هیچ تلفنی با این ویژگی به دست کاربران نرسیده است و به گفته‌ی OPPOs VP انتظار هم نمی‌رود که تا پایان ۲۰۲۰ شاهد عرضه آن‌ها باشیم. 

به گفته‌ی برایان شن معاون اجرایی اوپو، مردم نباید از این فناوری انتظار زیادی داشته باشند و دلیل اصلی این امر کیفیت تصویر است. برخلاف دوربین‌های سلفی معمولی، سنسورهای زیرصفحه نمایش با کیفیت تصویر در تضاد هستند. طبق گفته‌های این مقام ارشد این فناوری کاملا پیچیده است و مدتی زمان می‌برد تا تکامل پیدا کند. پیش از این اوپو از نمونه‌ی مفهومی این فناوری؛ به مانند شیائومی که از طریق یک تیزر اقدام به پرده برداری از آن کرده بود، رونمایی کرده بود. علاوه بر این، فناوری مذکور در حال حاضر گران است و فقط در مدل‌های پرچم‌دار شاهد حضور آن خواهیم بود. دوربین زیر صفحه نمایش فعلا به دلیل کیفیت پایین آن مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و به گفته‌ی شن این فناوری راهی طولانی و دشوار را برای حصول به نتیجه‌ی مطلوب در پیش دارد. اگرچه ممکن است برای استفاده‌های تجاری و تبلیغاتی تا پایان ۲۰۲۰ هم شاهد آن باشیم.

image

در حال حاضر، تیم‌های تحقیق و توسعه‌ی برندهای مختلف در حال کار روی نمونه های دوربین‌های زیر صفحه نمایش هستند تا بتوانند یک محصول قابل استفاده عرضه کنند. در حالی که تنها تعداد معدودی از نمونه‌های اولیه خود رونمایی کردند، اما هیچ کدام از آن‌ها قابلیت تولید انبوه نداشته و یا به صورت تجاری فروخته شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)