خانهاخبار
شیائومی از Mi NoteBook 14 و Mi NoteBook Pro 15 با قیمت مناسب رونمایی کرد

شیائومی از Mi NoteBook 14 و Mi NoteBook Pro 15 با قیمت مناسب رونمایی کرد

دو لپتاپ جدید شیائومی محصولات خوش قیمت و کارآمد هستند که هر کدام با سخت‌افزارهای جدید و قدرتمند آمده‌اند تا گروه خاصی از کاربران را هدف قرار دهند.
۱۳۹۹/۳/۲۵

شیائومی اخیرا از دو سری لپتاپ جدید رونمایی کرده است. یکی از این‌ها به درد کسانی می‌خورد که زیاد جابجا می‌شوند و باید دستگاهی سبک داشته باشند، ولی دیگری برای کسانی است که به قدرت و کارآمدی بیشتری نیاز دارد. برای آشنایی با این محصولات در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

Xiaomi Mi NoteBook 14

image

شیائومی ابتدا از دو لپتاپ الترابوک جدید به نام‌های Mi NoteBook 14 و Mi NoteBook 14 Horizon Edition رونمایی کرد. محصولاتی ۱۴ اینچی و ظریف که بدنه‌ای از جنس منیزیم-آلومینیوم دارد و از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می‌کنند. قیمت این دستگاه‌ها بسیار مناسب در نظر گرفته شده تا تمام رقبا را پشت سر بگذارند.

هر دو مدل می نوت‌بوک ۱۴ پنل ضد-درخشش FHD LCD دارند که نسبت تصویر آن‌ها ۱۶:۹ است. مدل هورایزن ادیشن ۳ میلی‌متر حاشیه نمایشگر دارد که نسبت صفحه به بدنه آن را به ۹۱ درصد می‌رساند. در نتیجه این کاهش حاشیه جایی برای وبکم باقی نمانده و به همین خاطر شیائومی وبکم Mi Webcam HD را جداگانه در داخل جعبه این لپتاپ عرضه می‌کند.

image

مدل عادی می نوت‌بوک ۱۴ در کنار نمایشگر حاشیه‌های بیشتری دارد ولی همچنان کوچک و فشرده است. وزن این مدل ۱.۵ کیلوگرم و وزن مدل هورایزن ۱.۳۵ کیلوگرم اعلام شده. هر دو لپتاپ جدید شیائومی بلندگوی استریو دارد و به‌راحتی می‌توانید درب آن‌ها را با یک انگشت باز کنید.

image

مدل عادی این خانواده از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10210U استفاده می‌کند و برای گرافیک انتخابی برای اینتل UHD 620 و انویدیا GeForce MX250 خواهید داشت. مدل هورایزن پردازنده Core i7-10510U دارد و از گرافیک انویدیا GeForce MX350 بهره می‌برد. هر دو دستگاه با ۸ گیگابایت رم DDR4 و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت هارد SSD عرضه می‌شوند.

image

این لپتاپ‌ها دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه HMDI و یک درگاه USB-C دارند. علاوه بر این، درگاهی اختصاصی برای شارژ و البته جک ۳.۵ میلی متری هدفون روی آن‌ها قرار داده شده است. این دو مدل باتری ۴۶ وات ساعتی دارند که تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه آن‌ها را از صفر تا ۵۰ درصد برساند.

image

شیائومی همچنین قابلیت Mi Blaze Unlock را روی این دو دستگاه قرار داده که امکان قفل‌گشایی از روی می بند را فراهم می‌کند. به‌علاوه، با کمک Mi Smart Share می‌توانید با گوشی‌های شیائومی انتقال آسان اطلاعات داشته باشید. سری می نوت‌بوک ۱۴ به‌صورت پیش‌فرض با ویندوز ۱۰ و یک ماه اشتراک رایگان آفیس ۳۶۵ عرضه می‌شود.

image

مدل پایه می نوت‌بوک ۱۴ از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و با قیمت ۵۵۳ دلار عرضه می‌شود، در حالی که قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۹۳ دلار است. همچنین برای تهیه مدل GeForce MX250 باید ۶۳۳ دلار بپردازید. قیمت مدل هورایزن از ۷۲۵ دلار برای نسخه Core i5 آغاز می‌شود و تا ۷۹۱ دلار برای نسخه i7 می‌رسد. عرضه این دستگاه از ۱۷ ژوئن آغاز می‌شود.

Xiaomi Mi NoteBook Pro 15 2020

image

می نوت‌بوک پرو ۱۵ از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می‌کند که مجددا در دو نسخه i5-10210U و i7-10-510U عرضه می‌شود. در هر دو نسخه یک eGPU و یک گرافیک انویدیا GeForce MX350 وجود دارد. گرافیک XM350 مشابه GTX 960M است و کمی از GTX 1050 کندتر عمل می‌کند. MX350 از نظر TDP و پهنای باند حافظه بهتر از MX250 است.

شیائومی برای خنک نگه داشتن این دستگاه فن دوگانه‌ای طراحی کرده است. حداقل ظرفیت داخلی می نوت‌بوک پرو ۱۵ امسال ۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe SSD است، اما می‌توانید نسخه ۱ ترابایتی آن را هم تهیه کنید. به همین تناسب، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

image

می نوت‌بوک پرو ۱۵ نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع LCD دارد که با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. رزولوشن این پنل 1080p است و حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰ نیت می‌رسد. این پنل پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB دارد. می نوت‌بوک پرو ۱۵ برای احراز هویت از حسگر اثر انگشتی استفاده می‌کند که درون تاچ‌پد این دستگاه قرار گرفته است.

image

این دستگاه دو درگاه USB-C، دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI و یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد. می نوت‌بوک پرو ۱۵ همچنین از بلوتوث ۵ برخوردار است. این لپتاپ انرژی خود را از یک باتری ۶۰ وات ساعتی تامین می‌کند که تا ۱۷ ساعت دوام می‌آورد. این دستگاه را می‌توانید در ۴۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کنید.

image

وزن می نوت‌بوک پرو ۱۵ ۲ کیلوگرم است و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ هوم به بازار می‌آید. این محصول با پردازنده i5 و ۸ گیگ + ۵۱۲ گیگ حافظه با قیمت ۸۵۰ دلار و با پردازنده i7 و ۱۶ گیگ + ۱ ترابایت حافظه با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)