خانهاخبار
شیائومی در فکر تولید یک گوشی مانند آجر با مکانیسم رازآلود پاپ‌آپ است

شیائومی در فکر تولید یک گوشی مانند آجر با مکانیسم رازآلود پاپ‌آپ است

به نظر می‌رسد شیائومی در حال کار بر روی گوشی‌ جدیدی باشد که طراحی آن مشابه آیفون است و نباید از این نکته غافل شد که دوربین سلفی مشاهده نمی‌شود ولی دو بخش مرموز برای Pop-up مشخص هستند.
۱۳۹۹/۳/۲۵

image

 

طراحی گوشی بی‌شباهت به آجر نیست و یادآور نخستین گوشی‌های اپل است. طراحی مربعی همراه با پنل جلویی، پشتی و لبه‌ها که فلت شده‌اند.

در زبان طراحی شیائومی، کلیدهای کنترل حجم صدا و پاور بیشتر بیضی‌شکل هستند تا مربع شکل. همچنین دوربین پشتی، بالا سمت چپ قرارگرفته است. می‌توان گفت نمایشگر هم کل پنل جلویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌ها بسیار باریک هستند.

اما آن راز بزرگ مربوط به طراحی و چهره دیوایس نیست بلکه در این پتنت شیائومی جایی برای دوربین در نظر نگرفته است.

شاید هم Pop-up ها در این پتنت، دوربین نیستند

به قطعیت می‌توان گفت که دو مکانیسم Pop-up در پتنت وجود دارند.وقتی از بخش بالایی دیوایس به آن نگاه می‌کنید این مکانیسم‌ها دایره‌ای شکل هستند و بیشتر شبیه سیلندرهای کوچکی می‌مانند. اولین احتمال این است که آن‌ها دوربین سلفی باشند یا با توجه به شکل‌شان دوربین‌های 360 درجه‌ای باشند که قادر به ثبت تصاویر سه‌بعدی هستند.

از سویی دیگر نمی‌توان گفت محل قرارگیری دوربین‌های سلفی هستند چراکه شیائومی و دیگر تولیدکنندگان تلفن همراه در پی انتقال دوربین‌های سلفی به زیر نمایشگر هستند. حداقل یک شرکت در حال حاضر توانایی تولید انبوه این تکنولوژی را دارد. آنچه می‌بینیم یک پتنت است و نه طراحی نهایی شده گوشی پس هر چه باشد شیائومی در همین مسیر گام برخواهد داشت.

پس این مکانیسم‌ها فضایی را برای بحث بین علاقه‌مندان باز می‌گذارند.

یک احتمال دیگر هم این است که شیائومی این دو بخش را برای بلندگوها در نظر گرفته باشد.

در بین آخرین گوشی‌های عرضه‌شده از سوی شیائومی مخصوصاً می 10 پرو این کمپانی تمرکز خود را بر روی بخش صوتی متمرکز کرده است. گوشی مذکور یکی از بهترین‌های پخش صدا در نوع خود است.

در کناره دیگر گوشی کلید دیگری به چشم می‌خورد که عملکردش بر ما پوشیده است. خیلی دور از انتظار نیست که این کلید مربوط به همان بخش Pop-up باشد. شاید هم آن کلید اضافی برای کنترل صدایی باشد فراگیرتر و لذت‌بخش‌تر.

تضمینی برای عرضه این دیوایس وجود ندارد

حال شیائومی جز برترین تولیدکنندگان بازار اندروید است. جای تعجبی ندارد که این شرکت انبوهی از پتنت‌ها را ثبت کرده باشد.

ولی همیشه یک‌چیز راجع به پتنت‌ها صدق می‌کند و آن اینکه امکان دارد آن‌ها هرگز تولید نشوند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)