خانهاخبار
سونی رسما از ظاهر PS5 در دو نسخه رونمایی کرد

سونی رسما از ظاهر PS5 در دو نسخه رونمایی کرد

سونی ساعاتی پیش بالاخره از طراحی ظاهری پلی استیشن 5 پرده برداشت و از عرضه دو نسخه از کنسول نسل بعدی خود خبر داد. PS5 شباهت‌های جذابی به کنترلر دوآل‌سنس دارد.
۱۳۹۹/۳/۲۳

پس از ماه‌ها سکوت خبری و رازداری، سونی بالاخره از طراحی ظاهری کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی استیشن ۵ رونمایی کرد. این شرکت دیشب در انتهای کنفرانسی که در اصل به معرفی بازی‌های نسل بعدی اختصاص داشت، به سراغ PS5 رفت و در حقیقت از پلی استیشن ۵ در دو نسخه پرده برداشت که یکی از دیسک پشتیبانی می‌کند و دیگری صرفا قادر به اجرای بازی‌های دیجیتالی است.

image

پلی استیشن ۵ ظاهری شیک و پرظرافت دارد که دارای طراحی عمودی است. این دستگاه شبیه ساندویچی از دو پنل سفیدرنگ است که بدنه‌ای سیاه‌رنگ را در بر گرفته و بر روی پایه‌ای به رنگ مشکی قرار دارد. در بخش جلوی این دستگاه شاهد دو درگاه شبیه درگاه USB-A و USB-C هستیم و اطراف آن شکاف‌های مربوط به تهویه هوا دیده می‌شود که تا بالا ادامه پیدا می‌کند و با LED آبی تزئین شده است. فعلا اطلاعات دقیقی از قسمت پشتی PS5 در دسترس نیست.

image

احتمالا تنها تفاوت دو نسخه پلی استیشن ۵ صرفا در همان پشتیبانی از دیسک بلوری است. نسخه دیجیتالی PS5 ظاهر باریک‌تر و متقارن‌تری دارد، در حالی که نسخه استاندارد چاق‌تر و کمی نامتقارن است. طراحی کلی PS5 شباهت‌هایی به کنترلر دوآل‌سنس دارد که پیش‌تر توسط سونی معرفی شده بود. این دستگاه در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس از ظرافت بیشتری برخوردار است و کمی فانتزی‌تر به نظر می‌رسد.

image

سونی همچنین ابزارهای گوناگونی را همراه این دستگاه معرفی کرد. علاوه بر دوآل‌سنس که سیستم بازخورد هپتیکی و میکروفن داخلی دارد، شاهد رونمایی از استند شارژ برای دو کنترلر همزمان، دوربین HD احتمالا برای ردیابی حرکات، هدست بیسیم Pulse 3D و در نهایت ریموت کنترلی برای این کنسول بودیم که به احتمال زیاد به درد استریم و پخش محتواهای بلوری می‌خورد.

این شرکت امشب از بازی‌های زیادی از جمله Marvel's Spider-Man: Miles Morales و نسخه جدید Horizen Zero Down با نام Horizon Forbidden West رونمایی کرد. به‌علاوه، عناوین دیگری مثل Gran Turismo 7 و Ratchet & Clank: Rift Apart و Resident Evil Village و NBA 2K21 و Deathloop و Hitman III نیز به نمایش گذاشته شدند. همچنین از به‌روزرسانی جدیدی برای GTA V یاد شد که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای PS5 منتشر شود.

علی‌رغم تمام اتفاقات رقم‌خورده، باز هم به قیمت یا تاریخ دقیق عرضه PS5 اشاره‌ای نشد. انتظار می‌رود که در چند وقت آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر شود. پلی استیشن ۵ در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ یعنی در حوالی انتهای آذر و اوایل دی ماه امسال روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

عرفان

۱۳۹۹/۳/۲۴
لیست تَکرار خاتمی و حمایت باران کوثری و مهناز افشار بیچارمون کرد?

عرفان

۱۳۹۹/۳/۲۴
کاری که روحانی با اسمِ «امید» کرد هیتلر با انسانیت نکرد
نمیشد اسمشو بذارن «دولت تدبیر و بیژن»؟

علی

۱۳۹۹/۳/۲۴
شبیه مودم این چه طراحیه بیخودیه

Iman

۱۳۹۹/۳/۲۳
طراحی زیبایی داره حس آینده تکنولوژی به ادم دست میده

ezio

۱۳۹۹/۳/۲۳
بیشتر ما ایرانیا که به لطف این حکومت ناکارآمد باید حسرتشو بخوریم فقط