خانهاخبار
سری پیکسل در سال 2019 رکورد فروش جدیدی ثبت کرده است

سری پیکسل در سال 2019 رکورد فروش جدیدی ثبت کرده است

علی‌رغم تمام انتقاداتی که به سری پیکسل 4 وارد شده، به نظر می‌رسد که سری پیکسل در سال گذشته فروش خوبی داشته و توانسته به رکوردی جدید دست پیدا کند.
۱۳۹۹/۳/۲۱

بسیاری از منتقدان و تحلیل‌گران سری پیکسل ۴ را به عنوان شکستی اساسی در زمینه فروش در نظر می‌گیرند. با این حال، عدم موفقیت و برآورده‌سازی انتظارات مانع از ثبت رکورد جدید فروش تلفن‌های پیکسل در سال گذشته نشده است.

به گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، گوگل در مجموع در حد فاصل ماه ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۹ حدود ۷.۲ میلیون موبایل پیکسل فروخته است. این رقم افزایشی ۵۲ درصدی را نسبت به فروش ۴.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

این آمار که نشان‌گر بهترین عملکرد از زمان معرفی برند پیکسل به حساب می‌آید، ظاهرا مدیون استقبال مناسب مشتریان آمریکایی گوگل است. این شرکت پارسال قراردادهای همکاری بیشتری با اپراتورها امضا کرد و همین مسئله باعث شد تا افراد بیشتری به تلفن‌های هوشمند پیکسل دسترسی داشته باشند.

IDC مدعی است که سری پیکسل در اروپای غربی و ژاپن نیز رشد خوبی داشته در حالی که ژاپن در تسخیر محصولات اپل قرار دارد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره بازارهای اروپای غربی پیکسل در دسترس نیست، اما از بریتانیا به عنوان یکی از این بازارهای احتمالی نام برده می‌شود.

Pixel 4

در خصوص میزان فروش به تفکیک نسل‌ها، خود گوگل اذعان کرده که سری پیکسل ۳ نسبت به نسل قبلی آن محبوبیت کمتری داشت. وقتی این موضوع را در کنار انتقادات پرشمار سری پیکسل ۴ قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بخش عمده موفقیت گوگل مدیون پیکسل 3a بوده است.

حالا فروش سالانه تلفن‌های هوشمند گوگل از وان پلاس بیشتر شده است، اما هنوز خیلی مانده تا این شرکت بتواند خودش را به فهرست ۱۰ فروشنده بزرگ موبایل دنیا برساند. اگر گوگل می‌خواهد خودش را وارد این فهرست کند باید سالانه حداقل ۲۰ میلیون گوشی بفروشد. این شرکت حالا سونی را هم پشت سر گذاشته که طبق گزارش‌های فصلی در سال ۲۰۱۹ حدود ۳.۹ میلیون موبایل اکسپریا فروخته بود.

سری پیکسل امسال چه عملکردی خواهد داشت؟

همان طور که می‌دانیم، پرچمداران خانواده پیکسل ۴ نسبت به نسل‌های قبلی محبوبیت کمتری دارند. فروش این خانواده در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سال قبل کاهش یافته و همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نیز می‌تواند بر میزان تقاضا در سه‌ماهه دوم سال تاثیر بگذارد. با این حال، نیمه دوم سال اهمیت زیادی برای گوگل خواهد داشت. این شرکت در شرف رونمایی از پیکسل 4a و بعد پیکسل 5 در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ است.

Pixel 3a

برای پیش‌بینی و مقایسه عملکرد سری پیکسل در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۹ باید ببینیم دستگاه‌های پیش رو با چه استقبالی مواجه خواهند شد. در نهایت زمان این موضوع را مشخص می‌کند، ولی فقدان مدل ایکس ال پیکسل 4a می‌تواند بر فروش این میان‌رده اثر منفی بگذارد و تغییرات پیکسل 5 نیز ممکن است کاربران را از خرید این تلفن هوشمند منصرف کند.

اگر اخبار قبلی را دنبال کرده باشید می‌دانید که گوگل امسال می‌خواهد در پیکسل 5 به جای پردازنده پرچمدار از پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ یا ۷۶۸ استفاده کند. این تراشه امکان دسترسی به 5G را فراهم می‌کند ولی قدرت کمتری دارد و قیمت آن پایین‌تر است. با این حال، قیمت‌گذاری پیکسل 5 احتمالا مهم‌ترین فاکتوری است که سرنوشت این دستگاه را رقم خواهد زد. اگر قیمت این دستگاه فاصله زیادی با پرچمداران بازار نداشته باشد، کاربران احتمالا به سراغ آن نخواهند رفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)