خانهاخبار
گلکسی فولد 2 از شیشه فوق باریک (UTG) استفاده خواهد کرد

گلکسی فولد 2 از شیشه فوق باریک (UTG) استفاده خواهد کرد

علی‌رغم آن‌که سامسونگ به‌طور اختصاصی در حال کار روی فناوری ارزان‌تری برای نمایشگر گوشی‌های تاشوی این شرکت است، اما در گلکسی فولد 2 از UTG بهره خواهد گرفت.
۱۳۹۹/۳/۲۰

موبایل تاشوی بعدی سامسونگ با نام گلکسی فولد ۲ دومین تلفن هوشمند تاشوی این شرکت خواهد بود که از شیشه فوق باریک (UTG) استفاده خواهد کرد. این غول کره‌ای با همکاری کورنینگ، سازنده گوریلا گلس، در تلاش است تا قیمت قطعات کلیدی نمایشگر این گوشی را پایین بیاورد. با وجود این که فناوری جدید کورنینگ هنوز در فاز توسعه قرار دارد، منابع آگاه به ماجرا باور دارند که راهکار اختصاصی سامسونگ برای شیشه منعطف این شرکت تا سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های هوشمند آن‌ها آماده خواهد شد. این شرکت در ابتدا ایده گوشی‌های تاشو را با نوعی پلاستیک به نام پلیمید پیاده‌سازی کرد. اما در گلکسی زد فلیپ به سراغ شرکت آلمانی Schott رفت تا از UTG استفاده کند.

منابع آگاه کره‌ای مدعی‌اند که سامسونگ دیسپلی و کورنینگ برای ایجاد زنجیره تامین تازه‌ای از UTG در ایالات متحده به توافق رسیده‌اند. اگرچه هنوز باید صبر کنیم تا ببینیم راهکار کورنینگ در مقایسه با Schott چه کیفیتی خواهد داشت، ولی این اتفاق مطمئنا به کاهش هزینه‌های تولید UTG منجر می‌شود. البته معلوم نیست که این کاهش هزینه‌ها به‌طور مستقیم بر قیمت محصول مصرفی اثر بگذارد و مصرف‌کنندگان به همین زودی از آن منتفع شوند یا نه.

تنها مشکل مهمی که در گزارش امروز به چشم می‌خورد این است که ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته که در میان‌مدت، حداقل برای گوشی‌های تاشوی پریمیوم خود، از UTG استفاده کند. این شرکت چند وقت پیش درباره استفاده از UTG در گلکسی فولد ۲ به تردید افتاده بود. اما قیمت یکی از چندین عاملی بوده که باعث ارزیابی مجدد این شرکت در ماه‌های اخیر شد. منابع مطلع می‌گویند عامل دیگری هم در این معادله دخیل بوده که در تصمیم‌گیری‌های مسئولان سامسونگ اثر گذاشته است.

اگر این گزارش صحیح باشد، به نظر می‌رسد که سامسونگ حداقل برای دو گوشی تاشوی بعدی خود از UTG استفاده خواهد کرد. این شرکت هم‌اکنون سفارش UTG برای گلکسی فولد ۲ را آغاز کرده است. ولی زنجیره تامین آمریکایی آن‌ها، به رهبری کورنینگ، احتمالا در کمترین حالت باعث کاهش هزینه‌های گلکسی فولد ۳ و سایر تلفن‌های هوشمند تاشوی این غول کره‌ای خواهد شد.

بهینه‌سازی راندمان تولید قدمی کلیدی در ایجاد جریانی جدید از تلفن‌های تاشو خواهد بود که در حال حاضر با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار برای بسیاری از کاربران دور از دسترس به نظر می‌رسند. با این حال، برای شرکتی با ابعاد و اندازه‌های سامسونگ، هدف نهایی این است که بتوانند هزینه‌های تولید را تا حد ممکن کاهش داده و محصول خود را به دست تمامی مشتریان جهانی خود برسانند.

انتظار می‌رود که گلکسی فولد ۲ در مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۲۰ در ماه اوت امسال معرفی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)