خانهاخبار
iPhone 11 Pro Max و Galaxy S20 Ultra یک نقطه مشترک بد دارند

iPhone 11 Pro Max و Galaxy S20 Ultra یک نقطه مشترک بد دارند

لکه سبز رنگی که این روزها سر زبان‌ افتاده شاید برای اولین بار 10 سال گذشته پدیدار شد اما اکنون تعداد زیادی آیفون دچار آن هستند. پس بیایید به تاریخ و برخی راه‌حل‌های احتمالی نگاهی داشته باشیم.
۱۳۹۹/۳/۱۸

image

در طول سالی که گذشت رنگ سبز پای اصلی تمام عملکردهای بد اسمارت‌فون‌ها بود. سال گذشته اگر روشنایی نمایشگر Pixel 4 XL خود را 40% و یا کمتر قرار می‌دادید، لکه سبزرنگی نمایان می‌شد. یک آپدیت همین بلا را سر Samsung Galaxy S20 Ultra, آورد و برخی کاربران OnePlus 8 Pro نیز به همین سرنوشت دچار شدند. ازآنجاکه برخی کاربران اندروید، اپل را به کپی‌کاری متهم می‌کنند خیلی متعجب نمی‌شوند اگر بفهمند برخی کاربران آیفون 11 همین مشکل را پیداکرده‌اند.

iPhone 11 Pro  و iPhone 11 Pro Max شاهد لکه سبز بر روی نمایشگرهای خود هستند

 

یکی از کاربران iPhone 11 Pro Max پس از بازگشایی قفل گوشی با این لکه مواجه شد. مادر این کاربر نیز همین مدل گوشی را دارد و به مشکل یکسان برخورد کرده است. افرادی که از لکه سبز شکایت می‌کنند بر این باورند که پس از آپدیت iOS 13.4 این مشکل به وجود آمده است و با آپدیت امنیتی 13.5.1 و بتا 13.5.5 نیز از بین نرفته است.

برخی می‌گویند این مشکل لکه سبزرنگ گریبان‌گیر مدل‌هایی شده که نمایشگرهای AMOLED دارند چراکه یوزرهای آیفون 11 با نمایشگر LCD چنین مشکلی را گزارش نکرده‌اند. گوشی‌هایی که به لکه سبز دچارند مشکلات دیگری هم برایشان به وجود آمده است مثلاً تم تیره True Tone فعال می‌شود و Night Shift فعال یا غیرفعال می‌گردد. تم تیره باعث می‌شود روشنایی نمایشگر به‌صورت تدریجی تنظیم شود تا رنگ‌ها پایدار بمانند. Night Shift رنگ‌های نمایشگر آیفون را به گرم‌ترین حالت در طیف رنگی هدایت می‌کند تا خشکی چشم را کاهش دهد و به خواب شبانه شم کمک خواهد نمود. این ویژگی می‌‌تواند روزانه به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و یا دستی فعال شود (و یا هر صبح خودکار غیرفعال شود). بسیاری از شکایت‌ها نشان می‌دهد که این لکه مزاحم هنگامی پدیدار می‌شود که روشنایی در سطوح بسیار پایین تنظیم شود.

یک کاربر iPhone 11 Pro اولین بار وقتی به این مشکل برخورد که در ماه فوریه Ios 13.4 را نصب کرد. او می‌گوید بازگشت به تنظیمات کارخانه را نیز انجام داده است که هیچ تأثیری بر لکه سبزرنگ نداشته است. این لکه سبزرنگ به مدت 5 ثانیه ماندگار است و پس‌ازآن بلافاصله نمایشگر به حالت نرمال بازمی‌گردد. برخی دیگر از کاربران راهکارهای متفاوتی نیز به کار گرفته‌اند که پیشرفت چشمگیری حاصل نشده که ما در اینجا ذکر می‌کنیم:

  • غیرفعال کردن Face ID

Settings > Face ID & Passcode > Unlock iPhone

  • غیرفعال کردن Tap to Wake

در منوی Accessibility در ذیل Touch  یافت می‌شود.

 

این اولین بار نیست که یوزرهای آیفون از لکه‌های رنگی شکایت دارند. اگر 10 سال پیش را به خاطر آورید (2010) آیفون 4 یک لکه زردرنگ را در نمایشگر خود به کاربر نشان می‌داد. این مشکل مربوط به یک نوع چسب بود که در فرآیند تولید هندست مورداستفاده قرارگرفته بود. اپل اعلام کرد ک به دلیل ارسال سریع محصولات ، چسب خشک نشده بود ! و همین باعث شد لکه زردرنگ پدیدار شود. پس از خشک شدن چسب ، لکه زرد هم ناپدید شد.در سال 2016 نیز کاربران آیفون 7 از همین مشکل رنج می‌بردند اما قادر بودند با مراجعه به تنظیمات گوشی حجم نمایش رنگ زرد را کاهش دهند.

image

 

برای مشکل فعلی (لکه سبز) اپل هنوز نظری نداده است.امیدواریم به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی این مشکل را از بین ببرد.

هرچند ما این مشکل را در دسته بلایا قرار نمی‌دهیم اما قطعاً لکه سبزرنگ بر روی آیفون‌های بیشتری مشاهده‌شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)