خانهاخبار
موتو E و موتو G فست معرفی شدند؛ قهرمانان مقرون به صرفگی

موتو E و موتو G فست معرفی شدند؛ قهرمانان مقرون به صرفگی

موتورولا به‌تازگی دو گوشی خوش قیمت به نام‌های Moto E و Moto G Fast را معرفی کرده که در نوع خود استاندارد جدیدی را در حوزه گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه تعریف می‌کنند.
۱۳۹۹/۳/۱۷

موتورولا اخیرا از دو موبایل اقتصادی جدید رونمایی کرده که قرار است بخش بزرگ‌تری از بازار گوشی‌های مقرون به صرفه را به تصرف خود درآورند. Moto G Fast می‌تواند موبایل موفق دیگری در خانواده گوشی‌های سری Moto G باشد، در حالی که Moto E ظاهرا دستگاهی است که می‌خواهد دسته محصولات مقرون به صرفه را بازتعریف کند.

image

Moto G Fast

موتو جی فست علی‌رغم نام پرمسمایی که دارد، یک موبایل پرچمدار نیست. این گوشی میان‌رده‌ای با طراحی مدرن است که جوانان و طرفداران فناوری را هدف قرار داده است. البته نکته عجیب درباره این گوشی عرضه شدن آن تنها در یک رنگ سفید مرواریدی است. با این حال، شاید در ادامه شاهد عرضه نسخه‌های بیشتری از موتو جی فست باشیم.

image

این گوشی به پیروی از سبک همیشگی موتورولا از یک حسگر اثر انگشت فیزیکی استفاده می‌کند که زیر لوگوی این شرکت قرار گرفته است. موتو جی فست ضدآب است، ولی موتورولا اعلام نکرده که با چه استانداردی در برابر آب مقاومت می‌کند.

موتو جی فست نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +HD دارد و از چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده می‌کند. این گوشی همراه با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و قیمت آن ۱۹۹ دلار است. موتو جی فست از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد.

در بخش دوربین، شاهد حضور سه لنز در قاب عقب این دستگاه هستیم. لنز اصلی موتو جی فست ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است و اندازه پیکسل‌های آن ۱.۱۲ میکرمتر اعلام شده. لنز بعدی یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است و در نهایت لنز سوم یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با حداقل فاصله کانونی ۲ سانتی متری است. موتو جی فست می‌تواند در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیوی UHD ضبط کند، اما اگر رزولوشن را به FHD 1080p تقلیل دهید، امکان ضبط در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز فراهم می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیوی فوق عریض FHD هم ضبط کنید.

موتو جی فست در بخش سلفی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دارد. انرژی این گوشی از طریق یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. ابعاد موتو جی فست ۱۶۱ در ۷۵ در ۹.۰۵ میلی متر و وزن آن ۱۸۹.۴ گرم است. این تلفن هوشمند NFC ندارد ولی مجهز به بلوتوث ۵.۰ است و با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید.

همان طور که گفتیم، موتو جی فست با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد و از تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) به بازار می‌آید.

Moto E

موتو E هفتمین نسل از سری گوشی‌های سری E است که این بار عددی در کنار نام آن دیده نمی‌شود. این گوشی مقرون به صرفه‌ترین محصول موتورولا است که شباهت بسیاری زیادی به موتو جی فست دارد. موتو E از نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +HD استفاده می‌کند و مجهز به اسنپدراگون ۶۳۲ است. این گوشی با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود ولی ظرفیت آن با کارت حافظه قابل ارتقا دادن است. این گوشی هم در برابر آب مقاوم است و جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد.

image

موتو E در دو رنگ آبی نیمه‌شب و صورتی شامپاین عرضه می‌شود و حسگر اثر انگشت خود را مطابق معمول زیر لوگوی موتورولا قرار داده است. این گوشی درگاه USB-C ندارد و موتورولا در آن از درگاه microUSB استفاده کرده است. این مسئله شاید آن‌قدرها اهمیت نداشته باشد، ولی در دنیایی که با سرعت در حال حرکت به سمت جلو است، شاید بهتر بود از فناوری جدیدتری استفاده شود.

در بخش دوربین، دو لنز روی موتورولا موتو E قرار گرفته که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره است. در بخش سلفی هم این گوشی از یک لنز ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند.

انرژی موتو E از یک باتری ۳۵۵۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. ابعاد این گوشی ۱۵۹ در ۷۶ در ۸.۶۵ میلی متر و وزن آن ۱۸۵ گرم است. موتو E بلوتوث ۴.۲ دارد و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید. قیمت این تلفن هوشمند ۱۴۹ دلار است و از تاریخ ۱۲ ژوئن عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

seven65

۱۳۹۹/۳/۱۸
در قسمت رم و دوربین خیلی ضعیف هستند فکر نمیکنم بتونند رقابتی با محصولات مشابه داشته باشند