خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه یک تب فعال در Safari را به مرورگرهای دیگر انتقال دهیم؟

آموزش: چگونه یک تب فعال در Safari را به مرورگرهای دیگر انتقال دهیم؟

اگر از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید و قصد دارید تا یک صفحه اینترنتی را در مرورگرهای دیگر نیز باز کنید، این مطلب را دنبال نمایید.
۱۳۹۹/۳/۱۷

سافاری به صورت پیش فرض به عنوان مرورگر اصلی سیستم عامل مک به حساب می‌آید. اگر شما نیز از جمله استفاده کنندگان از این مرورگر هستید و در هنگام وبگردی، نیاز دارید تا یک صفحه اینترنتی را در همان لحظه در مرورگری دیگر نیز باز کنید، احتیاجی نیست تا آدرس آن را کپی کرده و در آدرس بار مرورگری دیگر Paste کنید.

چنین موضوعی معمولا برای کدنویس‌های سایت‌ها پیش می‌آید و آنها تمایل دارند تا وبسایت ایجاد شده را روی مرورگرهای دیگر نیز تست کرده و نتیجه را به صورت بصری ببینند. انجام چنین کاری برای کاربران مبتدی معمولا از طریق کپی کردن آدرس سایت اینترنتی در مرورگری دیگر انجام می‌شود. اما سافاری دارای قابلیتی است که باز کردن صفحه اینترنتی در مرورگری دیگر را آسان می‌کند.

image

 

در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل انجام این کار را با هم مرور کنیم.

در ابتدای کار، شما باید منوی Develop در مرورگر سافاری را فعال کنید. برای این منظور، پله پله مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از منوی اصلی سیستم عامل مک روی Safari و سپس روی Preferences کلیک کنید.
  2. وارد تب Advanced شوید.
  3. مانند تصویر زیر، از قسمت پایینی این پنجره تیک گزینه Show Develop menu in menu bar را بزنید.

image

 

حالا مشاهده می‌کنید که منوی جدیدی با نام Develop به منو بار سیستم عامل مک، هنگام کار با مرورگر سافاری اضافه می‌شود.

حال کافی است که صفحه اینترنتی باز شده را مجددا فراخوانی کنید، روی منوی Develop کلیک کنید. از اولین قسمت این منو (Open Page With) روی مرورگر دلخواه کلیک کنید.

image

 

توجه داشته باشید که تنها مرورگرهای نصب شده روی سیستم عامل مک در این قسمت نمایش داده می‌شوند. پس اگر قصد استفاده از مرورگر کروم یا فایرفاکس را دارید، ابتدا باید آن را روی دستگاه خود نصب کنید.

برخی مواقع، ذخیره کردن چند ثانیه برای شما بسیار با ارزش خواهد بود و انجام چنین ترفندهایی سبب می‌شود تا در حد سه یا چهار ثانیه در زمان شما صرفه‌جویی به عمل آید.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)