خانهاخبار
آنر پلی 4 و پلی 4 پرو با قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن معرفی شد

آنر پلی 4 و پلی 4 پرو با قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن معرفی شد

آنر امروز از خانواده جدیدی از تلفن‌های 5G خود رونمایی کرد که از چیپست پرچمدار Kirin 990 استفاده می‌کنند و یکی از آن‌ها می‌تواند تب شما را بگیرد.
۱۳۹۹/۳/۱۶

آنر به‌تازگی از دو تلفن هوشمند جدید به نام‌های پلی ۴ و پلی ۴ پرو رونمایی کرده که تراشه‌هایی ۷ نانومتری با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات دارند و یکی از آن‌ها می‌تواند درجه حرارت بدن را اندازه‌گیری کند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این دو گوشی بیندازیم.

image

Honor Play 4 Pro

آنر پلی ۴ پرو از چیپست Kirin 990 استفاده می‌کند که مودم 5G خارجی دارند. این گوشی با اندروید ۱۰ و پوسته Magic UI 3.1 عرضه می‌شود و از ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. پلی ۴ پرو در قاب عقب خود دو دوربین دارد که لنز اصلی آن سنسور ۴۰ مگاپیکسلی IMX600 سونی با اندازه ۱/۱.۷ اینچ است و یک فیلتر RYYB دارد. آنر می‌گوید این سنسور می‌تواند ۴۰ درصد بیشتر از سنسورهای عادی نور جذب کند و ISO آن به ۲۰۴٫۸۰۰ می‌رسد.

image

لنز دوم یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری (زوم هیبریدی ۵ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری) است. این لنز لرزشگیر نوری دارد و می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی را ثبت کند. علاوه بر این، یک سیستم فوکوس خودکار لیزری هم در این گوشی قرار داده شده تا به فوکوس بهتر دوربین کمک کند.

آنر پلی ۴ پرو قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 4K در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است و به دلیل فقدان لرزشگیر نوری در دوربین اصلی از AIS کمک می‌گیرد که سیستمی برای تثبیت تصویر با کمک پردازنده تصویری Kirin است.

image

این گوشی نمایشگری ۶.۵۷ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +1080p دارد که روی آن دو حفره برای میزبانی از لنزهای ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی قرار گرفته. لنز دوم از نوع فوق عریض است. پلی ۴ پرو انرژی خود را از یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند و با یک شارژر ۴۰ واتی شارژ می‌شود تا بتوانید در عرض ۳۰ درصد شارژ باتری را به ۷۰ درصد برسانید.

نکته جذاب درباره این گوشی برخورداری از سنسور اندازه‌گیری حرارت بدن است. برای استفاده از این قابلیت کافی است اپلیکیشن مربوطه را باز کرده و پلی ۴ پرو را مقابل پیشانی خود بگیرید. سنسور مادون قرمز می‌تواند دماهای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۱۰۰ درجه سانتی گراد را نشان دهد.

image

با توجه به افزایش شمار سنسورهای مادون قرمز در گوشی‌های هوشمند، شاید آن‌قدرها هم غافل‌گیرکننده نباشد که هوآوی با تغییر کاربری این سنسور آن را در موبایل جدیدش استفاده کرده است. با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، نیاز به اندازه‌گیری دمای بدن بسیار زیاد شد و یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بررسی احتمال ابتلا به کووید-۱۹ بررسی تب بود. حالا با کمک آنر پلی ۴ به‌راحتی می‌توانید درجه حرارت بدن خود را اندازه‌گیری کنید. 

image

آنر پلی ۴ پرو در حال حاضر در دو رنگ آبی و مشکی عرضه می‌شود و قیمت آن ۴۱۰ دلار است.

Honor Play 4

image

آنر پلی ۴ نمایشگری ۶.۸۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن +1080p دارد. این گوشی هم مثل مدل پرو دارای حسگر اثر انگشت جانبی است، اما برخلاف آن در بخش سلفی فقط یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دارد. در قاب عقب پلی ۴ دوربین چهارگانه‌ای قرار گرفته که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۷ اینچی است، اما به جای تمرکز بر جذب نور بالا برای ثبت رزولوشن‌های بیشتر بهینه‌سازی شده است.

image

سایر لنزها شامل یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K را در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

آنر پلی ۴ از چیپست دیمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند که تراشه‌ای ۷ نانومتری با چهار هسته کورتکس A76 و چهار هسته کورتکس A55 است. این چیپست از گرافیک Mali-G57 MC4 بهره می‌برد و مودم 5G یکپارچه دارد. پلی ۴ از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که دارای قابلیت شارژ سریع ۲۲.۵ واتی است.

image

این مدل هم مثل مدل پرو ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، ولی می‌تواند از کارت حافظه هم استفاده کند. هر دو گوشی جدید آنر از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند. آنر پلی ۴ پرو در دو رنگ آبی و مشکی عرضه می‌شود و قیمت آن ۲۸۰ دلار است. آنر قرار است به‌زودی نسخه دیگری با طیف رنگ‌های روشن را برای این گوشی عرضه کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)