خانهاخبار
آیفون 11 پرفروش‌ترین موبایل دنیا در سه‌ماهه اول 2020 بود

آیفون 11 پرفروش‌ترین موبایل دنیا در سه‌ماهه اول 2020 بود

شرکت Omdia با انتشار فهرستی از 10 تلفن هوشمند پرفروش در مقیاس جهانی اعلام کرد که آیفون 11 با فروش 19.5 میلیون دستگاه توانسته رتبه نخست این رده‌بندی را از آن خود کند.
۱۳۹۹/۳/۹

به گزارش شرکت Omdia، آیفون ۱۱ در مقیاس جهانی پرفروش‌ترین موبایل اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بوده است. این تلفن هوشمند که ارزان‌ترین مدل از آخرین نسل پرچمداران اپل به حساب می‌آید، با فروش ۱۹.۵ میلیون دستگاه در فاصله زمانی ماه ژانویه تا مارس توانست آیفون XR را پشت سر بگذارد.

پارسال در همین بازه زمانی ۱۳.۶ میلیون دستگاه آیفون XR فروخته شده بود تا این گوشی در آن زمان پرفروش‌ترین محصول اپل باشد. قیمت آیفون XR حدود ۷۵۰ دلار بود و ارزان‌ترین موبایل اپل در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آمد. ولی آیفون ۱۱ با کاهش ۵۰ دلاری توانست ضمن حفظ مشخصات قدرتمند علاقه‌مندان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های سه‌ماهه اول ۲۰۲۰، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در رده‌های ششم و هشتم قرار دارند. آیفون XR در رده پنجم قرار گرفته و آیفون XS و XS مکس نیز جزو ۱۰ موبایل پرفروش بازار نیستند. با این حساب، می‌توانیم بگوییم که آیفون‌های جدید عملکرد بهتری از آیفون‌های سال قبل داشته‌اند. همچنین، حالا با ظهور 5G می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آیفون ۱۲ نیز فروش بهتری از خود به جای بگذارد.

image

گلکسی A51 با یک‌سوم فروش آیفون ۱۱ یعنی ۶.۸ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. موبایل پرفروش بعدی سامسونگ گلکسی A10s است که ۳.۹ میلیون فروخته و بعد به گلکسی اس ۲۰ پلاس با ۳.۵ و گلکسی A30s با ۳.۴ میلیون فروش می‌رسیم. شرکت Omdia معتقد است که افزایش تعداد مدل‌های خانواده گلکسی اس به فروش بهتر محصولات این سری کمک نکرده است. علاوه بر این، افزایش قیمت اعضای این خانواده به مذاق مصرف‌کنندگان خوش نیامده است.

در آن سو، به نظر می‌رسد که اپل در مسیر صحیحی در حال حرکت است. این شرکت تعداد محصولات کمی را به بازار معرفی کرده و به آرامی فروش آن‌ها را افزایش داده است. در عین حال، کاهش قیمت برخی از مدل‌های آیفون به افزایش توان رقابت آن‌ها در بازار کمک کرده است.

در پایان، شرکت Omdia هم مثل بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارد که به موجب همه‌گیری ویروس کرونا، در ادامه سال مجموع فروش تلفن‌های هوشمند در سطح جهان کاهش یابد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)