خانهاخبار
Vivo X50 Pro با لنز 50 مگاپیکسلی سامسونگ و لرزشگیر گیمبال معرفی می‌شود

Vivo X50 Pro با لنز 50 مگاپیکسلی سامسونگ و لرزشگیر گیمبال معرفی می‌شود

ویوو 12 خرداد از تلفن هوشمندی به نام Vivo X50 Pro رونمایی می‌کند که برای اولین بار از سنسور جدید سامسونگ و لرزشگیر تازه‌ای به موسوم به گیمبال بهره خواهد برد.
۱۳۹۹/۳/۲

ویوو و اوپو برندهایی هستند که در چند سال اخیر در خط مقدم نوآوری قرار داشته‌اند. این دو شرکت با معرفی موبایل‌هایی با دو نمایشگر، دوربین سلفی پاپ‌آپ و مورب، حسگر اثر انگشت نیم-صفحه‌ای و بسیاری از قابلیت‌های خلاقانه دیگر همیشه نام خود را در سرخط خبرها برجسته کرده‌اند. در بین این دو، ویوو معمولا آزمایش‌های خود را در گوشی‌های مفهومی سری Apex انجام داده، و با توجه به آن‌چه امسال از Apex 2020 دیدیم، احتمالا شاهد حضور بخشی از این فناوری‌ها در گوشی‌های مصرفی ویوو خواهیم بود.

ویوو امسال در Apex 2020 علاوه بر معرفی دستگاهی با نمایشگر بسیار خمیده و دوربین سلفی زیر صفحه نمایش از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با لرزشگیر حرفه‌ای گیمبال رونمایی کرد. حالا این دوربین ممکن است به دستگاهی مصرفی وارد شود. اولین محصولی که احتمالا به این دوربین مجهز می‌شود Vivo X50 Pro است که در تاریخ ۱ ژوئن رونمایی خواهد شد. با این حال، برخلاف سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Apex 2020، در این دستگاه شاهد حضور سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ خواهیم بود.

سنسور جدید سامسونگ با نام ایزوسل GN1 اولین سنسور این شرکت است که فناوری ادغام پیکسل تتراسل را با قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسله ترکیب می‌کند. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ الترا هم قابلیت ادغام پیکسل دارد، ولی نمی‌تواند در فواصل بسیار نزدیک فوکوس مناسبی داشته باشد. بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ در سنسور جدید خود این مشکل را برطرف کرده است.

سامسونگ پیش‌تر گفته بود که تولید انبوه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1 را از همین ماه آغاز کرده و این اقدام منطقی است چون اگر موبایل ویوو در تاریخ ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) معرفی شود، این سنسور باید به موقع به بازار مصرفی برسد.

دوربین موسوم به گیمبال ویوو که تا حدود دو هفته دیگر معرفی می‌شود قابلیت بسیار جذابی دارد که اساسا اجازه می‌دهد لنز دستگاه در هنگام فیلم‌برداری یا فوکوس با ثباتی کم‌نظیر بر روی یک محور منفرد حرکت کند. ویوو می‌گوید این سازوکار باعث می‌شود شناوری لنز تا ۲۰۰ درصد نسبت به راهکارهای معمولی لرزشگیرهای نوری افزایش یابد.

افزون بر این، موبایل مفهومی Apex 2020 قابلیت دیگری به نام «زوم اپتیکال پیوسته» داشت که برای اولین بار در دنیا معرفی شده بود. این فناوری به دستگاه ویوو اجازه می‌داد تا با کمک ترکیبی از ۴ گروه از لنزها که دو تای آن‌ها ثابت و دو تا متحرک هستند، در فاصله 5x تا 7.5x زوم پیوسته داشته باشد.

هرچند در حال حاضر مشخص نیست که Vivo X50 Pro قابلیت زوم اپتیکال پیوسته دارد یا نه، عبارت حک‌شده بر روی ماژول دوربین این گوشی می‌گوید X50 Pro معادل‌های ۱۶ تا ۱۳۵ میلی‌متری را پوشش می‌دهد، و لنز مربعی پایین این ماژول هم شباهت بالایی به لنزهای زوم پریسکوپ دارد. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه ویژگی‌های دیگری از موبایل مفهومی ویوو به این دستگاه منتقل خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)