خانهمقاله‌ها
چگونه در اندروید شماره‌ای را بلاک کنیم ؟

چگونه در اندروید شماره‌ای را بلاک کنیم ؟

راهی برای رهایی از تماس‌های مزاحم وجود دارد. می‌توانید بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن اضافی توسط خود گوشی اندرویدی‌تان، شماره‌ها را بلاک کنید و انجام این کار بسیار ساده است.
۱۳۹۹/۳/۱

تماس‌های مزاحم واقعاً آزاردهنده هستند. از تماس‌هایی که شرکت‌های متفاوت با شما برقرار می‌کنند تا محصولی را به شما بفروشند تا تماس‌های اپراتوری. به نظر نمی‌رسد کسی با تماس‌هایی ازاین‌دست رابطه خوبی داشته باشد. راهی برای رهایی از این تماس‌های مزاحم وجود دارد. امروزه می‌توانید بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن اضافی توسط خود گوشی اندرویدی‌تان، شماره‌ها را بلاک کنید و انجام این کار بسیار ساده است.

پس اگر شماره‌ای ناشناس مکرراً با شما تماس می‌گیرد و یا تماس‌های فروشنده بیش‌از‌حد آزاردهنده شده‌اند، با جی‌اس‌ام همراه باشید.

ازآنجاکه تولیدکنندگان تلفن هوشمند اندرویدی کم نیستند و هر یک اپ تلفن مخصوص به خود را دارد برخی مراحل تفاوت‌هایی دارند اما تا حد بسیار زیادی قدم‌ها مشابه خواهند بود. بااین‌حال ما چند برند مشهور را برای این کار انتخاب کردیم.

image

 

طی فرآیند در بیشتر گوشی‌های اندرویدی

گوشی شما پیکسل، وان‌پلاس یا یک برند دیگر مانند نوکیاهای مقرون‌به‌صرفه باشد و یا موتورولایی که برنامه‌های استوک گوگل را به‌صورت پیش‌فرض نصب دارند، فرآیند کار آسان‌(تر) خواهد بود.

  1. اپلیکیشن تلفن را بازکنید.
  2. بر روی تب (زبانه) History بزنید.
  3. در کنار شماره‌ای که می‌‌خواهید بلاک کنید بر روی 3نقطه ضربه بزنید.
  4. Block Number را انتخاب کنید.

پس از بلاک کردن یک شماره این امکان وجود دارد تا شماره‌(های) بلاک شده را از مسیر ذیل مشاهده کنید:

لمس 3نقطه در گوشه بالایی برنامه تلفن و انتخاب Settings (تنظیمات)، سپس Blocking settings (تنظیمات مسدودسازی). در صفحه جدید Blocked numbers (شماره‌های مسدودشده) را می‌بینید. اگر شماره‌ای را هم به‌اشتباه بلاک کرده باشید و می‌خواهید آن را از لیست مسدود شده‌ها خارج کنید ، علامت ضربدر کنار آن شماره را لمس کنید.

گوشی‌های Samsung

چنانچه یکی از گوشی‌های سامسونگ را در دست دارید پس از برنامه اختصاصی تماس گوگل استفاده نمی‌کنید چراکه سامسونگ برنامه منحصربه‌فرد خود برای اندروید را طراحی و توسعه داده است.

  1. اپلیکیشن تلفن را بازکنید.
  2. تب Recents (اخیر) را انتخاب کنید.
  3. شماره‌ای که می‌خواهید مسدود شود را لمس کنید.
  4. بر روی "i" ضربه بزنید.
  5. در انتهای لیست block را انتخاب کنید.

جهت نمایش شماره‌های مسدود شده، در صفحه اصلی برنامه تلفن بالا سمت راست بر روی 3نقطه ضربه بزنید. سپس Settings (تنظیمات) و Block را انتخاب کنید.

تلفن‌های Huawei / Honor

این گوشی‌ها از نرم‌افزار اختصاصی هوآوی بر پایه اندروید با نام EMUI استفاده می‌کنند و روش مسدودسازی در آن‌ها مشابه است اما یک تفاوت کوچک وجود دارد. برای مسدودسازی یک شماره تلفن در EMUI گام‌های زیر را طی کنید.

  1. برنامه تلفن را بازکنید.
  2. بر روی "i" در کنار شماره تلفنی که می‌‌خواهید مسدود شود ضربه بزنید.
  3. در پایین نمایشگر بر روی منوی 3نقطه‌ای More (بیشتر) ضربه بزنید.
  4. Block contact (مسدودسازی مخاطب) را انتخاب کنید.

چنانچه بخواهید به هر دلیلی لیست شماره‌های بلاک شده خود را ببینید، تنها کافی‌ست برنامه تلفن را بازکنید و بر روی منوی 3نقطه در بخش بالایی سمت راست برنامه بزنید و گزینه Blocked (بلاک شده) را انتخاب نمائید. حال در گوشه نمایشگر بر روی آیکون چرخ‌دنده تنظیمات ضربه بزنید. در صفحه بعدی Blocklist (لیست بلاک شده‌ها) را می‌بینید. با لمس این گزینه شما می‌توانید تمام شماره‌های بلاک شده را ببینید.

تلفن‌های Oppo / Realme

اوپو از رابط خود یعنی ColorOS استفاده می‌کند که شامل برنامه تلفن اختصاصی نیز بوده و البته ریلمی به همین شکل، پس عملکرد متفاوت اما ممکن خواهد بود . در این نسخه از ColorOS مسیر به شرح ذیل است:

  1. برنامه تلفن را بازکنید.
  2. بر روی "i" در کنار شماره تلفنی که می‌‌خواهید مسدود شود ضربه بزنید.
  3. منوی 2نقطه در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید
  4. Add to blacklist (افزودن به لیست بلاک شده‌ها) را انتخاب کنید.

 

برای دیدن blacklist یا لیست شماره‌های مسدودشده اپلیکیشن تماس را بازکنید ، منوی 2نقطه در گوشه بالا را لمس کنید. Block & Filter را انتخاب کنید تا تماس‌ها یا پیام‌های بلاک شده را ببینید.

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید

۱۳۹۹/۳/۲
من شماره پیامک های تبلیغاتی رو بلاک میکنم میگه شماره اشتباه هست . شامل ایرانسل و ....
گوشی سامسونگ اینطوره