خانهاخبار
آنر X10 با 5G و دوربین سه‌گانه 40 مگاپیکسلی معرفی شد

آنر X10 با 5G و دوربین سه‌گانه 40 مگاپیکسلی معرفی شد

آنر سرانجام امروز از گوشی هوشمند Honor X10 5G رونمایی کرد. این دستگاه از پردازنده Kirin 820 استفاده می‌کند تا ارزان‌ترین موبایل 5G آنر باشد. آنر X10 لنز اصلی آنر V30 را به ارث برده است.
۱۳۹۹/۲/۳۱

آنر در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ از آنر ۹ ایکس و آنر ۹ ایکس پرو رونمایی کرد. این شرکت چینی حالا امروز به سراغ معرفی نسل جدید این سری رفته که از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه حالا ارزان‌ترین تلفن هوشمند برند آنر است که با نسل پنجم ارتباطات سازگاری دارد. با این حال، موبایل جدید زیربرند هوآوی آنر ۱۰ ایکس نام نگرفته و در عوض آنر ایکس ۱۰ نام دارد تا با ردمی ۱۰ ایکس اشتباه گرفته نشود. این گوشی از جنبه‌های مختلفی از جمله دوربین، باتری و قابلیت شارژ ارتقا یافته است.

آنر ایکس ۱۰ دارای ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۸.۸ میلی متر و وزن ۲۰۳ گرم است. این گوشی نمایشگری ۶.۶۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن +FHD دارد که در بالای آن ناچ یا حفره‌ای دیده نمی‌شود. نسبت صفحه به بدنه موبایل جدید آنر ۲۰:۹ است و علاوه بر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از نرخ نمونه‌برداری ۱۸۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

image

آنر ایکس ۱۰ از پردازنده Kirin 820 5G استفاده می‌کند و ۹ باند 5G شامل n41, n78, n79, n1, n77, n38, n80 و n84 را تحت پوشش قرار می‌دهد. حداکثر سرعت دانلود این گوشی به ۱۰۰۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. آنر ایکس ۱۰ از فناوری SUL نسل پنجم هوآوی استفاده می‌کند که نرخ آپ‌لینک دستگاه را افزایش می‌دهد.

تلفن هوشمند جدید آنر از ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 برخوردار است. این دستگاه شکاف کارت حافظه دارد تا بتوانید ظرفیت داخلی آن را ارتقا دهید. ظرفیت باتری آنر ایکس ۱۰ حدود ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و پوسته Magic UI 3.1 عرضه می‌شود.

آنر ایکس ۱۰ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خود را درون پاپ‌آپی قرار داده که از بخش بالایی دستگاه بیرون می‌زند. در قاب عقب هم ماژولی مستطیلی شکل قرار گرفته که میزبان دوربینی سه‌گانه است. این دستگاه از سنسور IMX600y سونی استفاده می‌کند که پیش‌تر در آنر V30 پرو و هوآوی میت ایکس اس معرفی شده بود. در کنار این لنز ۴۰ مگاپیکسلی RYYB یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز قرار گرفته است.

image

تراشه Kirin 820 5G از پردازنده سنسور تصویری ISP 5.0 استفاده می‌کند که در Kirin 990 5G حضور دارد. سنسور RYYB قادر است نسبت به سنسورهای سنتی RGGB نور بیشتری دریافت کند که باعث افزایش کیفیت تصویر در صحنه‌های کم‌نور می‌شود. آنر مدعی است که ایکس ۱۰ برای عکاسی شبانه می‌تواند از حداکثر ISO 153600 استفاده کند. دوربین عقب این گوشی از قابلیت‌های دیگری مثل فوکوس خودکار سریع، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی، Super Night Scene 2.0، فیلم‌برداری با کیفیت 4K UHD و ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه برخوردار است.

آنر ایکس ۱۰ حسگر اثر انگشت جانبی دارد و سرعت آن چنان زیاد است که می‌تواند قفل گوشی را ظرف مدت فقط ۰.۳ ثانیه باز کند. این دستگاه در بخش ارتباطات از دو سیم کارت، وای فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۱، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی متری هدفون پشتیبانی می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه Honor X10 5G

آنر مدل‌های مختلف آنر X10 5G را به‌صورت زیر قیمت‌گذاری کرده است:

  • ۶ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۶۷ دلار
  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۰۹ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۳۳۷ دلار

آنر X10 5G در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، نارنجی و مشکی وارد بازار می‌شود. این شرکت کیس‌های مخصوصی را برای این دستگاه روانه بازار خواهد کرد. با این حال برخلاف انتظارات نسخه پرو این دستگاه معرفی نشد.

نظر شما درباره Honor X10 5G چیست؟ آیا این دستگاه ارزش خرید دارد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۹/۳/۲
سلام این گوشی کی وارد ایران میشه و قیمت آن چقدر است

علی

۱۳۹۹/۳/۲
سلام این گوشی کی وارد ایران میشه و چقدر قیمت دارد