خانهاخبار
آنتوتو نموداری برای مقایسه چیپست‌های اندرویدی منتشر کرد

آنتوتو نموداری برای مقایسه چیپست‌های اندرویدی منتشر کرد

سرویس بنچمارک آنتوتو با انتشار نموداری گرافیکی چیپست‌های مختلف دنیای اندروید را از نظر عملکرد با یکدیگر مقایسه کرده و عجیب نیست که اسنپدراگون 865 در رده اول این فهرست دیده می‌شود.
۱۳۹۹/۳/۱

آنتوتو به‌تازگی صفحه جدیدی در وب‌سایت خود ایجاد کرده که نحوه عملکرد چیپست‌های مختلف دنیای اندروید را به صورت گرافیکی با یکدیگر مقایسه می‌کند. در این صفحه راکتی در حال حرکت به سمت بالاست و هرچه چیپست‌ها به این راکت نزدیک‌تر باشند یعنی سرعت و قدرت بیشتری دارند. در حال حاضر جایگاه نخست این رده‌بندی متعلق به اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام است.

میزان فاصله بین چیپست‌ها به صورت نسبی نشان می‌دهد که هر تراشه نسبت به تراشه قبلی و بعدی خود چقدر قوی‌تر یا ضعیف‌تر است. البته نکته قابل توجه این است که رده‌بندی این نمودار مبتنی بر امتیاز کامل آنتوتو نیست چون در آن امتیاز معیارهایی مثل نرخ نوسازی صفحه و سرعت حافظه هم لحاظ می‌شود.

در این‌جا صرفا عملکرد CPU و GPU در نظر گرفته شده تا فقط به توان واقعی چیپست‌ها پی ببریم. برای افزایش دقت نتایج، نتایج مذکور از چندین تلفن هوشمند که از یک چیپست استفاده می‌کنند به دست آمده است. علاوه بر این، چیپست‌های اپل در این فهرست قرار داده نشده‌اند و این‌جا هدف فقط مقایسه گوشی‌های اندرویدی بوده است.

برای مشاهده این رده‌بندی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید ولی در ادامه تصویر وضعیت کنونی این فهرست را با شما به اشتراک می‌گذاریم. همان طور که می‌بینید فاصله بین پرچمدار کوآلکام و سامسونگ کمی زیاد است ولی پرچمدار مدیاتک به خوبی توانسته خودش را به سامسونگ نزدیک کند. (برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.)

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Iman

۱۳۹۹/۳/۲
ماشالا اسنپ دراگون روی همشونو کم کرده ولی یه مقدار از اپل A12z عقبه که باید روش کار بشه