خانهاخبار
آیا قابلیت Active Edge از پیکسل 4a حذف می‌شود؟

آیا قابلیت Active Edge از پیکسل 4a حذف می‌شود؟

گوشی جدید Pixel 4a به نظر می‌رسد که با قیمتی پایین‌تر نسبت به نسل پیشین عرضه شود.
۱۳۹۹/۲/۳۰

اگر پیگیر اخبار روز دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که این روزها حرف و حدیث‌ها پیرامون گوشی هوشمند Pixel 4a گوگل بسیار زیاد است. این محصول بر اساس شواهد و قراین، با وجود افزایش حاضفظه داخلی، با قیمتی پایین‌تر نسبت به مدل پیشین، یعنی پیکسل 3a روانه بازار می‌شود. اما حالا که بحث کاهش قیمت پیش آمد، باید بگوییم که برخی تغییرات نیز روی این محصول اعمال خواهد شد و به عنوان مهم ترین مورد، می‌توان به حذف قابلیت Active Edge اشاره کرد.

برای اینکه ذهن‌تان یاری کند، باید بگوییم که ویژگی Active Edge از زمان معرفی پیکسل 2 پا به محصولات گوگل گذاشت و از آن زمان تا به حال، روی تمامی محصولات این برند بزرگ دیده شده است. آقای استفن هال (Stephen Hall) یکی از مسئولان وب‌سایت 9to5Google گزارش داده است که این قابلیت، متأسفانه روی پیکسل 4a قرار نخواهد گرفت. متأسفانه این ویژگی روی نسخه پیشض از عرضه رسمی این محصول دیده نشده است و تصمیم‌گیری در مورد برخوردار بودن پیکسل 5 از این امکان در حال حاضر بسیار سخت است.

قابلیت اکتیو اج به صورت پیش فرض به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک حرکت، دستیار گوگل با نام Google Assistant را فراخوانی کرده، تماس‌های دریافتی را سایلنت کنند تا آلام پخش شده را به حالت Snooze درآورند. همچنین امکان شخصی سازی و تخصیص دستیار هوشمند دیگری نیز در این حالت وجود دارد. مطمئنا می‌دانید که انجام چنین کارهایی با عملکردهای لمسی نیز امکان پذیر است، اما بهره‌گیری از ورودی‌های لمسی مطمئنا سریع‌تر و بهینه‌تر خواهد بود.

اما بد نیست بدانید که این قابلیت با جسچرهای ضربه‌ای به پشت بدنه جایگزین می‌شود. به این ترتیب شاهد حذف کامل این ویژگی نخواهیم بود. مطمئنا برای استفاده از این ویژگی، نیاز به سخت‌افزار جدیدی نیست و از طریق سنسورهای ژیروسکوپ و Accelerometer امکان پذیر است و این مسئیه، یک موضوع دو سر برد برای گوگل به حساب می‌آید.

image

 

به این ترتیب با دو بار ضربه زدن به پشت بدنه دستگاه، می‌توانید وظایفی از پیش تعیین شده را برای گوشی هوشمند خود تعریف کنید که بر اساس تئوری و روی کاغذ، با اندازه قابلیت Active Edge کاربردی و موثر خواهد بود.

ممکن است به این موضوع فکر کنید که چنین قابلیتی، ممکن است به صورت ناخواسته توسط کاربر یا هر شخص دیگری که از گوشی استفاده می‌کند، فعال شود. شایان ذکر است که مسئولان گوگل سخت در تلاش هستند تا از فعال سازی ناخواسته آن جلوگیری کرده و تدابیری برای این مهم اتخاذ نمایند.

این ویژگی مطمئنا در آینده نزدیک برای تمامی محصولات اندرویدی عرضه خواهد شد. اما در ابتدای کار، تنها در دسترس افرادی خواهد بود که از گوشی‌های گوگل با نام پیکسل استفاده می‌کنند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)