خانهاخبار
سامسونگ از دوربین 50 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد؛ بررسی مشخصات فنی

سامسونگ از دوربین 50 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد؛ بررسی مشخصات فنی

سامسونگ به تازگی سنسور 50 مگاپیکسلی جدیدی را معرفی کرده است.
۱۳۹۹/۲/۳۰

شرکت کره‌ای سامسونگ امروز از دوربین 50 مگاپیکسلی خود که با نام ISOCELL GN1 شناخته می‌شود، پرده برداری کرد. این اولین سنسوری است که توسط سامسونگ تولید شده و به صورت همزمان به فکوس خودکار dual pixel و Tetracel pixel-binning مجهز است. ترکیب این دو مورد باعث می‌شود که عملکرد پردازشی دوربین تا حد چشمگیری بالا رفته و عکاسی در شرایط نوری کم نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

سایز این قطعه 1.2μm (برابر با 0.00012 سانتی‌متر) است و از این نظر، به دوربین گوشی‌های مرسوم بیشتر از چیپست‌های قدرتمندی که این روز‌ها شاهد قرارگیری آنها روی گوشی‌های پرچمدار هستیم، شباهت دارد. مهم ترین رقیب سنسور تولید شده توسط سامسونگ، سنسور IMX689 سونی است که اخیرا آن را روی Oppo Find X2 Pro شاهد بودیم، البته این محصول به لنز 48 مگاپیکسلی با سایز 1.22 میکرومتر مجهز است. لنز تولید شده توسط سامسونگ به صورت پیش فرض، تصاویر 12.5 مگاپیکسلی را شکار کرده و هر چهار پیکسل، تبدیل به یک پیکسل خواهد شد.

image

 

اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار dual-pixel یکی از مهم ترین ویژگی‌های سنسور جدید است، چرا که اخیر عملکرد محصولات سامسونگ در این زمینه ناامید کننده بوده است. گلکسی اس 20 اولترا که به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز است و از طرف دیگر، این ویژگی را به خود نمی‌بیند، هنگام فوکوس خودکار، با مشکلات زیادی روبرو است. البته مسئولان سامسنگ اعلام نموده‌اند که یک آپدیت نرم‌افزاری برای حل کردن این موضوع ارائه خواهند داد، اما متأسفانه تا به این لحظه چنین اتفاقی روی نداده است.

در هر صورت، ترکیب رزولوشن بالا و سرعت بالای فوکوس خودکار، دستاورد سامسونگ برای سنسور 50 مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN1 است. بر اساس اعلام کمپانی سامسونگ، تولید انبوه این قطعه از این ماه آغاز خواهد شد و به احتمال زیاد در آینده نزدیک، شاهد قرارگیری آن در محصولات آینده این شرکت کره‌ای خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)