خانهاخبار
فیسبوک سرویس GIPHY را خرید

فیسبوک سرویس GIPHY را خرید

شرکت فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر GIPHY را خریداری کرده است. رقم این معامله هنوز دقیقا مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌هایی در این باره وجود دارد.
۱۳۹۹/۲/۲۸

فیسبوک دیروز شرکت GIPHY را تحت تملک خود درآورد. GIPHY در فوریه سال ۲۰۱۳ به عنوان موتور جستجویی برای تصاویر متحرک GIF شروع به کار کرد و توانست ظرف مدت یک هفته یک میلیون کار را به سمت خود جذب کند. این سرویس خیلی زود به کاربران اجازه داد تا تصاویر GIF را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک بگذارند.

حالا تقریبا نیمی از ترافیک GIPHY از اپلیکیشن‌های معتلق به فیسبوک می‌آید که اینستاگرام حدود نصف این آمار را به خود اختصاص داده است. واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و خود اپلیکیشن فیسبوک از دیگر برنامه‌های پرطرفدار این سرویس هستند. به دنبال این تغییر مالکیت کاربران همچنان می‌توانند تصاویر GIF خود را آپلود کرده و توسعه‌دهندگان هم به APIهای این پلتفرم دسترسی خواهند داشت.

اگرچه فیسبوک رقم دقیق این معامله را اعلام نکرده، ولی خبرگزاری Axios می‌گوید ارزش این معامله ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید که این اتفاق باعث افزایش قیمت سهام این شرکت شد. آن‌ها همچنین در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کردند که این اقدام به عنوان یکی از سودآورترین فرصت‌طلبی‌های تاریخ دنیای فناوری شناخته می‌شود.

فیسبوک درباره خرید GIPHY می‌گوید:

با کنار هم آوردن اینستاگرام و GIPHY می‌توانیم راحت‌تر به کاربران کمک کنیم تا GIF و استیکرهای مدنظر خود را در بخش استوری و دایرکت پیدا کنند. هر دو سرویس ما حامی بزرگ جامعه خالقان محتوا و هنرمندان است و به این کار ادامه می‌دهد. ما با کمک یکدیگر می‌توانیم بستر خلق و اشتراک‌گذاری محتوا را برای مردم ساده‌تر کنیم...گیف‌ها و استیکرها سازوکاری پرمعنا و خلاقانه برای ابراز احساسات هستند. ما امروز می‌توانیم ببینیم که مردم به چه شکل مثبتی از GIPHY در محصولات‌مان استفاده می‌کنند، و می‌دانیم که خلاقیت و استعداد تیم GIPHY صرفا باعث می‌شود کاربران راحت‌تر بتوانند از اشکال دیداری ارتباط برای تعامل با یکدیگر استفاده کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)