خانهاخبار
پوکو F2 پرو با اسنپدراگون 865 و قیمت مناسب معرفی شد

پوکو F2 پرو با اسنپدراگون 865 و قیمت مناسب معرفی شد

پوکو بعد از دو سال به سراغ رونمایی از پرچمدار جدیدی به نام Poco F2 Pro رفته که با مشخصات و ویژگی‌های جذاب خود رقیب قدری برای پرچمداران گران قیمت بازار به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۲/۲۴

پوکو F1 هیولایی بود که به‌خوبی مفهوم موبایل قاتل پرچمداران را به منصه ظهور رساند. حالا حدود دو سال بعد از عرضه آن گوشی، سرانجام نوبت به ورود جانشین آن رسیده که پوکو F2 پرو نام دارد. پوکو چند وقت پیش موبایلی به نام پوکو X2 را معرفی کرد که میان‌رده‌ای مبتنی بر ردمی K30 بود. این شرکت حالا پوکو F2 پرو را بر اساس ردمی K30 پرو روانه بازار می‌کند.

image

پوکو F2 پرو تغییرات زیادی نسبت به پوکو F1 دارد و این مسئله با چیپست آن شروع می‌شود. قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ است که قوی‌ترین پردازنده کوآلکام به حساب می‌آید. این گوشی از سیستم خنک‌سازی جدیدی به نام LiquidCool 2.0 بهره می‌برد که سه لایه دارد: گرافیت، گرافین و Super VC. کانال انتقال حرارت در این موبایل نسبت به سایر رقبا بزرگ‌تر است و به همین خاطر کارآمدی کنترل دمای آن را بالاتر می‌برد.

image

پوکو F2 پرو به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ و Poco Launcher 2.0 استفاده می‌کند. این تلفن هوشمند حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد ولی اگر بخواهید می‌توانید آن را با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت خریداری کنید. این حافظه از UFS 2.1 به UFS 3.1 ارتقا یافته و دیگر خبری از کارت حافظه جانبی نخواهد بود.

پوکو F2 پرو در قاب عقب خود دوربین جدیدی دارد که یکی از بخش‌های مهم این گوشی به حساب می‌آید. این دوربین شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسوری به اندازه ۱/۱.۷۲ اینچ است که از روش ادغام پیکسل مخصوص تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و اندازه پیکسل‌های آن ۱.۶ میکرومتر است.

image

پرچمدار جدید پوکو یک لنز تله‌فوتوی ۵ مگاپیکسلی دارد که از زوم ۲ برابری پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیق عمق ۲ مگاپیکسلی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پوکو F2 پرو لنز ماکروی اختصاصی ندارد و برای این کار از همان لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند.

چیپست قدرتمند این گوشی امکان فیلم‌برداری 8K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند، اما در عین حال می‌توانید به فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز دسترسی داشته باشید. در بخش سلفی این گوشی لنزی ۲۰ مگاپیکسلی وجود دارد که با مکانیزم پاپ‌آپ کار می‌کند.

image

نمایشگر پوکو F2 پرو پنلی یکپارچه و ۶.۶۷ اینچی از نوع سوپر امولد با پشتیبانی از +HDR است و از رزولوشن +1080p پشتیبانی می‌کند. استفاده از صفحه نمایش OLED به این گوشی اجازه داده تا امکان برخورداری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را داشته باشد.

image

نرخ نوسازی پنل پوکو F2 پرو ۶۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۱۸۰ هرتز است. این گوشی گواهی Widevine L1 دارد، به این معنا که می‌تواند محتواهای HD را از نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و سایر سرویس‌های استریم پخش کند.

پوکو F2 پرو جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد و از بلوتوث ۵.۱ به همراه aptX HD پشتیبانی می‌کند. انرژی این گوشی از طریق یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که با شارژ سریع ۳۰ واتی سازگار است.

image

موبایل جدید پوکو برای مدل ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۵۰۰ دلار و برای مدل ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۶۰۰ دلار وارد بازار می‌شود. عرضه این محصول از تاریخ ۱۹ مه آغاز خواهد شد. 

image

این شرکت در هنگام رونمایی از پوکو F2 پرو آن را با دو مورد از پرچمداران قدرتمند بازار یعنی گلکسی اس ۲۰ پلاس و وان پلاس ۸ پرو مقایسه کرد که این مقایسه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)