خانهاخبار
ایلان ماسک برخلاف تداوم قرنطینه از بازگشایی کارخانه تسلا خبر داد

ایلان ماسک برخلاف تداوم قرنطینه از بازگشایی کارخانه تسلا خبر داد

مدیرعامل شرکت تسلا شب گذشته در توئیتر اعلام کرد که کارخانه تسلا بازگشایی می‌شود و او هم شخصا در خط تولید حاضر خواهد شد. وی گفت اگر قرار است کسی دستگیر شود بهتر است فقط خودش را دستگیر کنند.
۱۳۹۹/۲/۲۴

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، دیشب در توئیتی اعلام کرد که کارخانه این شرکت در شهر فرمونت ایالت کالیفرنیا برخلاف دستورات قرنطینه‌ای مقامات شهرستان آلامدا بازگشایی می‌شود و شروع به کار خواهد کرد. ماسک در توئیت خود نوشت که خودش شخصا در خط تولید حاضر خواهد شد و اگر بنا باشد کسی دستگیر شود بهتر است فقط او را بازداشت کنند.

این اقدام به دنبال انتشار مجموعه‌ای از توئیت‌ها در شبکه اجتماعی توئیتر و دادخواست رسمی او از مقامات شهرستان آلامدا صورت می‌گیرد. او در این مدت سعی داشت به نحوی امکان بازگشایی مجدد کارخانه تسلا را فراهم کند.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره پلیس شهرستان آلامدا، مسئولان بلندمرتبه این شهرستان در کنار مسئولان شهر فرمونت و اداره پلیس فرمونت در حال رایزنی با تسلا هستند. این شرکت شنبه همین هفته دادخواستی را علیه شهرستان آلامدا تنظیم کرد تا به تصمیمات مسئولان نسبت به ممانعت از بازگشایی کارخانه تسلا اعتراض کند.

این شرکت در اواخر روز شنبه با انتشار برنامه‌ای ۳۷ صفحه‌ای برای بازگشت به کار اعلام کرد که چگونه می‌خواهد تولید را از سر بگیرد و ضمن حفظ سلامت کارگران از شیوع احتمالی ویروس کرونا جلوگیری کند. به دنبال انتشار بخش‌نامه جدید فرمان‌دار کالیفرنیا تسلا ابتدا می‌خواست کارخانه خود را از روز جمعه بازگشایی کند و ۳۰ درصد از کارگران را به سر کار برگرداند. ولی در این بخش‌نامه گفته شده بود که دولت‌های محلی می‌توانند محدودیت‌های بیشتری را در دستور کار قرار دهند.

از این رو، شهرداری آلامدا به همراه چند حوزه دیگر از منطقه خلیج کالیفرنیا اعلام کردند که می‌خواهند محدودیت‌های قرنطینه‌ای را تا پایان ماه مه ادامه دهند. این تصمیم در نهایت دستخوش تغییرات و اصلاحاتی شد ولی همچنان اجازه بازگشایی خطوط تولید را نمی‌داد.

گوین نیوزم، فرمان‌دار کالیفرنیا، روز دوشنبه به حمایت از تسلا و ماسک پرداخت و گفت معتقد است که مشکلات بین این شرکت و شهرستان آلامدا ظرف چند روز آینده برطرف خواهد شد. نیوزم گفت: «من مدت‌هاست که حامی و پشتیبان فناوری‌های نوین هستم و نه تنها آن شرکت را می‌شناسم بلکه از سال‌ها پیش با موسس آن آشنایی دارم. من احترام زیادی برای فناوری نوآورانه آن‌ها قائلم و انتظار دارم که بتوانیم مشکل بین این شهرستان خاص و این شرکت را در ظرف چند روز آینده برطرف کنیم.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)