خانهاخبار
فشار دولت ترامپ، این بار روی اینتل و TSMC

فشار دولت ترامپ، این بار روی اینتل و TSMC

دولت ترامپ قصد دارد تا با فشار روی کمپانی‌های Intel و TSMC، آنها را وادار به اجرای خواسته‌هایشان کند.
۱۳۹۹/۲/۲۳

دولت ترامپ پیش‌تر با اعمال فشار روی کمپانی اپل، آنها را وارد نمود تا قسمت اعظم خط تولید محصولات خود را به کشور آمریکا بیاورند. این بار نیز نوبت به Intel و TSMC رسیده است.

وال استریت ژورنال در آخرین گزارش خود در این باره چنین آورده است:

دولت ترامپ در حال مذاکره با دو شرکت بزرگ اینتل و TSMC است تا ازآنها درخواست کند که خط تولید پردازنده‌های خود را به کشور آمریکا انتقال دهند.

شیوع ویروس کرونا و خطرهای ناشی از آن، اهمیت تولید محصولات در کشورهای بومی را بیش از پیش یادآور شد. ناتوانی در تولید سیلیکون در مواقع بحرانی می‌تواند ایالات متحده را به طور جدی آزار دهد. مقامات آمریکایی به خصوص در مورد وابستگی به تایوان، جزیره‌ای که چین آن را از آنِ خود می‌داند، نگران هستند.

یکی از مقامات پنتاگون در سال 2019 در این باره گفت:

کشور تایوان برای اکثر کمپانی‌های بزرگ و پر اهمیت آمریکایی، به عنوان یک نگرانی بزرگ شناخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت اینتل؛ آقای Bob Swan در تاریخ 28 آوریل با ارسال نامه‌ای به پنتاگون، از آنها برای مشارکت در ساخت مقرهای مختلف برای انتقال خط تولید درخواست کرد. در این نامه چنین آمده است:

ما مشغول فکر کردن به این موضوع هستیم که شرکت آمریکا با همکاری مقامات دولتی، خط تولید انبوه قطعات میکرو الکترونیکی را در خاک ایالات متحده ایجاد کند.

image

 

آقای Greg Slater یکی از مدیران ارشد اینتل نیز در این باره چنین گفت:

ما در این مورد، بسیار روی حرف‌های خود جدی هستیم. تفکر ما این است که فرصت پیش آمده، یک موقیت بسیار خوب به حساب می‌آید که باید آن را جدی گرفت. اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده است و میزان تقاضا نیز در مقایسه با چند سال پیش، بالاتر رفته است و این موضوع از نظر تجاری نیز به نفع طرفین خواهد بود.

از طرف دیگر، مسئولان TSMC نیز به وال استریت ژورنال اعلام نموده‌اند که برای ساخت مقری برای انتقال خط تولید خود به کشور آمریکا، با دولت و شرکت بزرگ اپل که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان آنها به حساب می‌آید، در حال مذاکره هستند. این کمپانی در حال حاضر، تأمین کننده پردازنده محصولات مهم اپل از جمله آیفون و آیپد است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)