خانهاخبار
گلکسی نوت 20 می‌تواند پیرامون حفره سلفی شاخص نوتیفیکیشن داشته باشد

گلکسی نوت 20 می‌تواند پیرامون حفره سلفی شاخص نوتیفیکیشن داشته باشد

با توجه به پتنتی که به‌تازگی از سامسونگ کشف شده است، به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال روش‌هایی برای بازگرداندن شاخص LED در اطراف حفره مربوط به دوربین سلفی است.
۱۳۹۹/۲/۲۲

چند وقتی است که دیگر اثری از LED نشان‌دهنده نوتیفیکیشن در گوشی‌های اندرویدی دیده نمی‌شود. ظاهرا شرکت‌ها نمایشگرهای بزرگ و بی‌حاشیه را ترجیح می‌دهند و به همین خاطر کمتر به قابلیت‌های این چنینی فکر می‌کنند. ولی با توجه به پتنتی که اخیرا از سامسونگ به دست آمده، به نظر می‌رسد این شرکت ایده‌هایی برای برگرداندن این قابلیت در سر دارد.

به گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، سامسونگ در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ پنج پتنت جدید را در اداره مالکیت فکری چین ثبت کرده است. تمام این پتنت‌ها پیرامون ایده استفاده از رابط گرافیکی در اطراف دوربین سلفی است، و همان طور که می‌دانیم دوبین سلفی گوشی‌های سامسونگ در چند وقت اخیر به حالت حفره‌ای درآمده است.

image

سامسونگ در این پتنت‌ها توضیح می‌دهد که ناحیه کوچک کنار دوربین می‌تواند برای چیزهای مختلفی مثل نمایش میزان پیشرفت دانلودها، شاخص ضبط ویدیو یا غیره استفاده شود. در اکثر نمونه‌های موجود در این پتنت‌ها شاهد حفره‌ای بیضی‌شکل هستیم که می‌تواند حاکی از وجود دو لنز باشد. منتها در دو نمونه ماژولی دارای یک لنز را می‌بینیم که احتمالا برای خط تولید متفاوتی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در اکثر مثال‌ها دوربین سلفی در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته، در حالی که در یکی از آن‌ها این ماژول در مرکز بخش بالایی نمایشگر دیده می‌شود.

این غول بزرگ کره‌ای پیش‌تر در سری گلکسی اس ۱۰ گوشی‌هایی با دوربین سلفی بیضی‌شکل را معرفی کرده بود، اما نسل جدید پرچمداران این شرکت، یعنی سری گلکسی اس ۲۰، از حفره کوچکی و گردی استفاده می‌کنند که شامل یک لنز است.

اگر قرار باشد که از این پتنت‌ها در محصول جدیدی استفاده شود، گلکسی نوت ۲۰ می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد، چون این دستگاه یکی از اولین گوشی‌هایی بود که حفره دوربین سلفی را به مرکز بخش بالایی صفحه نمایش آورد. ولی این خبر به معنای عدم استفاده از طراحی دوربین زیر نمایشگر خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)