خانهاخبار
پشتیبانی از ماوس و ترکپد به نسخه آیپد مایکروسافت آفیس می‌آید

پشتیبانی از ماوس و ترکپد به نسخه آیپد مایکروسافت آفیس می‌آید

اگر از جمله کاربران نسخه آیپد Microsoft Office هستید، مطمئنا با شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد.
۱۳۹۹/۲/۲۲

مایکروسافت اواخر سال گذشته تصمیم گرفت تا نسخه اندروید و آی او اس پکیج آفیس را ارائه نماید و به این ترتیب، این محصولات قدرتمند به زیر انگشتان کاربران و صفحات لمسی ورود پیدا کنند. از طرف دیگر، چند ماه پیش بود که اهالی کوپرتینو، قابلیت استفاده از ماوس را به سیستم عامل iPadOS (آیپد او اس) اضافه کردند.

حالا مایکروسافت قصد دارد تا چنین قابلیتی را در اختیار کاربران Microsoft Office بگذارد. بر اساس گزارش TechCrunch، مهندسان و طراحان ردموندی در تلاش هستند تا ویژگی پشتیبانی از ماس و cursor را به نسخه آیپد پکیج مایکروسافت آفیس اضافه نمایند و به این ترتیب در فصل پاییز سال جاری میلادی (2020)، می‌توانیم انتظار این قابلیت را داشته باشیم.

اما طبق گزارش جدیدی که توسط وب سایت The Verge منتشر شده، ظاهرا مسئولان مایکروسافت در تلاش هستند تا این ویژگی را تا فصل پاییز ارائه نمایند و این بدان معناست که احتمالا زودتر از موعد مقرر شده، می‌توانیم منتظر اضافه شدن این قابلیت به Microsoft Office باشیم. متأسفانه در کنار اعلام زمان رونمایی از آن، اشاره‌ای به قابلیت‌های دیگری که در نسخه جدید شاهد آنها خواهیم بود، نشده است.

image

با اضافه شدن امکان پشتیبانی از ماوس در نسخه آیپد Microsoft Office، عملکرد اپلیکیشن‌های این مجموعه بیش از پیش به لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی شباهت پیدا خواهد کرد و کاربران قادر خواهند بود تا با فراق بال و به راحتی، از کلیه امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزارهای یاد شده استفاده کنند.

از آنجا که در کنار ارائه مجموعه کامل آفیس، اپلیکیشن‌های مربوطه به صورت جداگانه نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است، لذا می‌‌توانیم انتظار داشته باشیم که به محض ارائه قابلیت پشتیبانی از Mouse در نسخه کامل آفیس، این ویژگی به صورت تک تک نیز در اپلیکیشن‌های یاد شده قرار گیرد و مسلما ردموندی‌ها، نرم‌افزارهای جداگانه را از این قابلیت بی‌بهره نخواهند گذاشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)