خانهاخبار
آیفون 12 بدون کانکتور هوشمند ولی با نمایشگر 120 هرتزی می‌آید

آیفون 12 بدون کانکتور هوشمند ولی با نمایشگر 120 هرتزی می‌آید

بر اساس جدیدترین گزارش مکس واین‌باخ و کانال یوتیوبی EverythingApplePro، ظاهرا اپل تصمیم به حذف کانکتور هوشمند از آیفون 12 گرفته ولی در آن از نمایشگر 120 هرتزی استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۹/۲/۲۱

هنوز چند ماه تا معرفی خانواده آیفون ۱۲ باقی مانده و طبق اعلام کانال یوتیوبی EverythingApplePro اپل هنوز حتی در مورد طراحی نهایی این سری تصمیم‌گیری نکرده است، اما مکس واین‌باخ از وب‌سایت XDA Developers به‌تازگی اطلاعات جدیدی را درباره پرچمداران آتی این شرکت به اشتراک گذاشته است.

گفته می‌شود که کانکتور هوشمند آیفون ۱۲ از دستور کار این شرکت خارج شده و به همین خاطر در مدل‌های کامپیوتری اخیر شاهد حضور آن نبوده‌ایم. مرز فریم فلزی دستگاه فراتر از شیشه قاب عقب می‌رود تا در صورتی که گوشی از دست کاربر افتاد از شیشه آن محافظت شود. در سری آیفون ۱۲ به جای رنگ سبز نیمه‌شب شاهد رنگ جدیدی به نام آبی دریایی خواهیم بود.

مدل‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پرو-موشن استفاده می‌کنند که برای مدیریت مصرف انرژی نرخ نوسازی متغیر دارند. پنل تمام مدل‌های چهارگانه این سری که شامل آیفون ۱۲ پلاس (۵.۴ و ۶.۱ اینچی) و آیفون ۱۲ پرو (۶.۱ و ۶.۷ اینچی) است از OLED ساخته می‌شود.

انتظار می‌رود که باتری آیفون ۱۲ بیشتر از ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در شایعات باشد، ولی مقدار دقیق آن هنوز مشخص نیست. ماژول فیس آیدی این گوشی کوچک‌تر خواهد بود ولی میدان دید وسیع‌تری خواهد داشت تا در مواقعی که گوشی روی میز قرار گرفته بهتر عمل کند. به‌علاوه، حالا این سیستم از الگوریتم‌های دامنه‌یابی پویا بهره می‌برد تا برای مثال بتواند روی دهان یا لب‌های شما فوکوس کند.

image

فیس آیدی می‌تواند جهت چهره شما را در تناسب با نمایشگر تشخیص دهد تا مثلا اگر دراز کشیده‌اید از چرخیدن صفحه جلوگیری کند. مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو احتمالا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد داشت. پرچمداران جدید آیفون همچنان از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند چون سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی از آزمایش‌های اپل با موفقیت خارج نشده‌اند.

قابلیت فوکوس خودکار بهبود یافته و حالا ۲ تا ۳ برابر سریع‌تر شده است. لرزشگیر نوری دوربین بهتر عمل می‌کند. با توجه به افزایش اندازه سنسورها، پیکسل‌ها و نرم‌افزار دوربین، تصویربرداری در شرایط کم‌نور بهتر از قبل شده است. می‌توانید از اسکنر LiDAR برای عکاسی پرتره استفاده کنید. دوربین آیفون ۱۲ اکنون HDR هوشمندانه‌تری دارد که در محیط‌های کم‌نور بهتر می‌تواند نویز را کاهش دهد.

کوپرتینویی‌ها در پرچمداران آتی خود احتمالا قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۲۰ تا ۳۰ برابری را ارائه می‌کنند و می‌توانید از لنز تله‌فوتو در عکاسی شبانه استفاده کنید. ممکن است در آیفون ۱۲ از قابلیت لرزشگیر تصویری سنسور-شیفت رونمایی شود. علاوه بر این، بهینه‌سازی میکروفن‌ها منجر به ثبت صدای بهتر در ویدیوها خواهد شد.

پیش‌تر در شایعات شنیده بودیم که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس لبه‌های مسطحی از جنس استیل ضدزنگ خواهند داشت و گوشه‌های آن‌ها مثل آیپد پرو زاویه‌های تیزتری پیدا می‌کند. افزون بر این، طراحی صفحه نمایش جلویی این گوشی مثل آیفون ۵ خواهد بود. آیفون ۱۲ پرو مکس در قاب عقب خود به ماژول دوربین سه‌گانه‌ای مجهز می‌شود که شامل سنسور سه‌بعدی LiDAR است و برای قابلیت‌های پیشرفته واقعیت افزوده به کار می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)