خانهاخبار
نوکیا 9.3 احتمالا قابلیت فیلمبرداری بالایی خواهد داشت

نوکیا 9.3 احتمالا قابلیت فیلمبرداری بالایی خواهد داشت

بر اساس گزارش وب‌سایت NokiaPowerUser، پرچمدار آتی HMD Global از قابلیتی جذابی در زمینه فیلمبرداری برخوردار خواهد شد که این گوشی را نسبت به بسیاری از رقبا جلو می‌اندازد.
۱۳۹۹/۲/۲۱

شرکت HMD Global پس از فروش موفق چندین گوشی از برند نوکیا که سخت‌افزار، نرم‌افزار و قیمت مناسبی داشتند، حالا ظاهرا با چالشی در مسیر خود مواجه شده است. اگرچه دقیقا مشخص نیست که چرا این شرکت فنلاندی نمی‌تواند فروش جهانی محصولات خود را در بازاری افزایش دهد که توجه به محصولات میان‌رده اقتصادی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، ولی غیبت موبایل بالارده‌ای که بتواند به رقابت با برندهای بزرگ بازار موبایل از جمله سامسونگ، هوآوی، اپل، شیائومی و حتی وان پلاس بپردازد، به‌خوبی حس می‌شود.

به‌دنبال شکست تجاری نوکیا ۹ پیورویو، HMD تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را در قبال پرچمدار بعدی خود در پیش بگیرد. همه کاربران می‌دانند که عرضه تلفن هوشمند دیگری با اسنپدراگون ۸۶۵ و قیمت بالا جذابیت خاصی ندارد و اگرچه بعید است که HMD به سراغ زبان طراحی منحصر به فرد گوشی‌های لومیا برود، ولی نوکیا ۹.۳ پیورویو 5G با برخورداری از چندین قابلیت و ویژگی‌های خاص و جذاب می‌خواهد خود را از بقیه رقبا متمایز جلوه دهد.

فیلم‌برداری با رزولوشن 8K

به‌گزارش وب‌سایت NokiaPowerUser و به نقل از منابع آگاه ناشناس، یکی از این قابلیت‌ها ویژگی فیلم‌برداری با رزولوشن 8K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. با وجود این که قابلیت مذکور هنوز نهایی و قطعی نشده، ولی آزمایش‌های داخلی نشان می‌دهد که خروجی آن بسیار جذاب است. البته HMD هنوز باید دوربین و الگوریتم‌های خود را بهینه‌سازی کند تا بتواند این ویژگی را به موقع برای عرضه در دسترس کاربران قرار دهد.

image

مطابق شایعات قبلی، نوکیا ۹.۳ پیورویو احتمالا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، در نتیجه زمان زیادی باقی مانده تا مشکلات فیلم‌برداری 8K این گوشی برطرف شود. این قابلیت در حال حاضر روی هر سه عضو خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ و تلفن‌های دیگری مثل LG V60 ThinQ و شیائومی می ۱۰ وجود دارد.

بالاتر از همتایان

گفتنی است که بسیاری از پرچمداران بازار مثل وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو یا موتورولا اج پلاس صرفا قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K یا 6K هستند. البته این قابلیت در حال حاضر به کار بسیاری از افراد نمی‌آید، چون علاوه بر مشکل ذخیره‌سازی با مسئله نمایش در تلویزیون‌ها روبرو هستیم، ولی چه کسی از دستگاهی بدش می‌آید که در آینده هم بتواند نیاز او را برطرف کند؟ خصوصا دستگاهی که احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین عقب پنج‌گانه با لنز فوق عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی و استاندارد 5G خواهد داشت.

بدیهی است که فعلا نمی‌توانیم به این شایعات اتکا کنیم، اما می‌توانیم مطمئن باشیم که نوکیا ۹.۳ پیورویو در تصویربرداری، به‌خصوص در حالت پیشرفته و شبانه، از بسیاری از گوشی‌های ۲۰۱۹ بهتر عمل می‌کند. این گوشی نیازی به بهینه‌سازی‌های بیش از اندازه ندارد، چون نوکیا ۹ پیورویو به اندازه‌ای خوب بوده که نوکیا ۹.۳ با به ارث بردن ویژگی‌های آن همچنان بتواند عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد.

با این حال، هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم که HMD بالاخره می‌تواند به رقیب درخوری برای امثال سامسونگ و اپل تبدیل شود یا نه. تاکنون صحبتی از وجود قابلیت فیلم‌برداری 8K در خانواده آیفون ۱۲ به میان نیامده، بنابراین نوکیا ۹.۳ می‌تواند با به کار بستن این قابلیت خودش را جلو بیندازد. حالا اگر ویژگی‌های دیگری مثل دوربین سلفی زیر صفحه را به این معادله اضافه کنیم، شرایط به‌کلی تغییر خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۲/۲۲
نمی دونم چرا یهو از 9 پریدند ب 9.3!
9.1 و 9.2 چی شد پس؟!