خانهاخبار
چگونه از Find My Mobile برای یافتن سامسونگ گلکسی گم‌شده استفاده کنیم

چگونه از Find My Mobile برای یافتن سامسونگ گلکسی گم‌شده استفاده کنیم

مطمئناً من تنها آدمی نیستم که بعد از گم‌شدن یک بچه از گم‌شدن تلفن همراهم می‌ترسم. شاید فکر کنید اغراق کردم یا نظر خنده‌داری دادم اما وقتی دقیق‌تر شما هم فکر کنید می‌بینید در این زمان هر چیزی از شما درون‌گوشی شما قرار دارد – اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباری، عکس‌های خانوادگی، اطلاعات کاری، و بسیار بیشتر.
۱۳۹۹/۲/۲۱

بازیگران بزرگ اندروید همچون گوگل و سامسونگ ویژگی‌هایی را به‌صورت پیش‌فرض برای گوشی قرار داده‌اند که به شما اجازه می‌دهد تا محل گوشی را مشخص کنید، آلارم آن را به صدا درآورید و حتی در صورت ضرورت اطلاعات را پاک‌کنید. در این راهنما قصد داریم به شما نشان دهیم تا چگونه از Find My Mobile سامسونگ و Find My Device گوگل استفاده کنید تا حتی اگر گوشی را در اختیار ندارید آن را کنترل کنید.

image

چگونه Find My Mobile را بر روی گلکسی خود فعال کنیم

فعال‌سازی Find My Mobile تلفن گلکسی را به‌شدت توصیه می‌کنیم تا اگر دیوایس خود را از دست دادید، سریعاً آن را موقعیت‌یابی کنید.

 

  1. در دیوایس خود اپلیکیشن Find My Mobile را جستجو کنید ( این برنامه در گوشی شما وجود دارد اما در بالای لیست برنامه‌ها نیست)
  2. بر روی Find My Mobile‌ ضربه بزنید
image
  1. به اپلیکیشن اجازه دهید تا به مخاطبین، لوکیشن و حافظه دیوایس دسترسی داشته باشد
  2. منو اصلی تنظیمات (Settings) را بازکنید
  3. به پایین اسکرول کنید و بر روی Biometrics and security ضربه بزنید
  4. حال سوئیچ Find My Mobile را روشن کنید
image
  1. بر روی لینک Find My Mobile ضربه بزنید
  2. اطمینان حاصل کنید که اکانت نمایش داده‌شده بر روی نمایشگر صحیح است و سوئیچ Remote unlock و Send last location را روشن نمایید
  3. هنگامی‌که Remote unlock را فعال کنید یک پاپ‌آپ از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از PIN خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ؟ Agree را لمس کنید
image

از همین تصویر آخر شما قادر خواهید بود با استفاده از browser گوشی خود Find My Mobile را لود کنید اما اگر گوشی را از دست دهید دیگر فایده‌ای ندارد پس بیایید ببینیم چگونه گوشی را از طریق دیوایس دیگر  و یا browser کامپیوتر مکان‌یابی کنیم .

چگونه با استفاده از Find My Mobile سامسونگ تلفن گلکسی خود را موقعیت‌یابی کنیم

 

1.  در ‌ browser کامپیوتر خود http://findmymobile.samsung.com/ را تایپ کنید

2. وارد اکانت خود شوید. در اینجا شما می‌توانید فهرستی از دیوایس‌های سامسونگ خود را ببینید که با کلیک بر روی هر یک می‌توانید موقعیت حدودی آن‌ها را بیابید.

3. چنانچه گوشی شما مفقودشده و یا ازدست‌رفته است باید یکی از گزینه‌‌های موجود در سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

(Ring (صدای زنگ) , Lock (قفل) , Track Location(ردیابی) , Erase Data(حذف اطلاعات) , Back up(پشتیبان‌گیری) , Retrieve calls/messages(بازیابی تماس‌ها/پیام‌ها) , Unlock(قفل‌گشایی) , Extend battery life( افزایش عمر باتری) , or Set guardians(تنظیم محافظ) ).

image

4.  بر روی Settings در سمت چپ ضربه بزنید تا اطلاعات شخصی را دانلود کنید (Download personal data) و یا اطلاعات شخصی را حذف کنید (‌ Erase personal data).

image

5. بر روی منو 3 نقطه موجود در بخش راست نام دیوایس خود ضربه بزنید تا نام گوشی را تغییر دهید (‌edit the device nickname) و یا آن گوشی از اکانت شما حذف گردد (remove it from your account).

image

فراموش نکنید که findmymobile.samsung.com را نشانه‌گذاری کنید و مطمئناً از یک رمز عبور قوی، یکتا و امن استفاده کنید. اگر گوشی خود را از دست دهید آخرین گزینه برای شما اینست که شخص دیگری به این پرتال دست پیدا کند.

 

چگونه از Find My Device گوگل از طریق وب گوشی گلکسی را موقعیت‌یابی کنیم

علاوه بر Find My Mobile سامسونگ شما می‌توانید ترجیحاً از سرویس Find My Device گوگل بهره‌مند شوید.

1.  در ‌ browser کامپیوتر خود http://myaccount.google.com/ را تایپ کنید

image

2. بر روی Security در سمت چپ کلیک کنید

3. به پایین اسکرول کنید تا وارد بخش Your devices شوید

4. بر روی Find a lost device کلیک کنید

image

5. بر روی دیوایس گم‌شده کلیک کنید

image

6. برای یافتن دیوایس خود بر روی یکی از گزینه‌های Ring یا Locate کلیک کنید

image

7. بر روی Next Step کلیک کنید یا به سمت پایین اسکرول کنید تا از دیگر گزینه‌های امنیتی ، انتخابی دیگر داشته باشید. شما می‌توانید اتفاقات اخیر امنیتی برای فعالیت‌های مشکوک ، قفل‌کردن گوشی، تماس با گوشی، خروج از اکانت گوشی، ارتباط با اپراتور و یا پاک کردن دیوایس را مشاهده کنید.

image

زیبایی سرویس گوگل در این است که شما می‌توانید چندین دستگاه از سازندگان متفاوت را یکجا مدیریت کنید. نقطه‌ضعفی هم وجود دارد و آن اینکه شما قادر نخواهید بود بر روی یکسری از دیوایس‌ها ساخت یکسری از تولیدکنندگان کنترل داشته باشید ( متوجهید که، محصولات اپل )

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)