خانهاخبار
آموزش: چگونه حالت دارک مود را به نسخه دسکتاپ فیس بوک بیاوریم؟

آموزش: چگونه حالت دارک مود را به نسخه دسکتاپ فیس بوک بیاوریم؟

بر اساس اعلام بلاگ خبری فیس بوک، نسخه دسکتاپ این محصول با بروزرسانی جدیدی مواجه شده است.
۱۳۹۹/۲/۲۰

فیس بوک این روزها، با بروزرسانی پلتفرم‌های خود سعی دارد تا کاربران خود را بیش از پیش افزایش دهد. در بلاگ خبری، شاهد ارائه آپدیت جدیدی هستیم که به واسطه آن، حالت تیره یا همان دارک مود (Dark Mode) به نسخه دسکتاپ فیس بوک اضافه شده است.

در رابط کاربری جدید نسخه دسکتاپ فیس بوک شاهد موارد جذابی هستیم که از جمله آنها می‌توان به حالت دارک مود اشاره کرد که کاربران، مدت هاست منتظر آن هستند. بعد از فعال‌سازی آن، با یک رابط کاربری جذاب و دلفریب روبرو خواهیم شد که لذت کار با آن را صد چندان می‌کند.

نسخه جدید رابط کاربری دسکتاپ فیس بود در نوع خود بسیار جذاب است و با اضافه شدن حالت تیره، مطمئنا به محبوبیت آن بیش از پیش اضافه می‌شود. به این ترتیب در مکان‌های تاریک و نقاطی که نور آنها از حالت نرمال کمتر است، چشمان شما اذیت نخواهد شد و به راحتی می‌توانید در محیط این پلتفرم، کارهای خود را مرور کنید. در کنار اضافه شدن Dark Mode، صفحه هوم فیس بوک نیز با تغییراتی روبرو شده و کار کردن با فید اخبار آن (News Feed) نسبت به گذشته، آسان‌تر شده است.

image

 

فضاهای خالی اطراف صفحه هوم به منوهای جدید جایگزین شده و علاوه بر آن، آیکون‌های نمایش داده شده در این قسمت نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده و منوی بالای صفحه، در هر لحظه به شما اجازه می‌دهد تا به صفحه دلخواه‌تان بروید. به نظر بسیاری از کارشناسان، صفحه ابتدایی نسخه دسکتاپ فیس بوک در حال حاضر، شباهت بسیار زیادی به نسخه موبایل پیدا کرده است و هنگام اسکرول کردن صفحه، همه چیز به صورت کامل در اختیار شماست.

اگر تمایل دارید تا از حالت دارک مود در نسخه دسکتاپ فیس بوک استفاده کنید، باید آن را به صورت دستی فعال کنید. اگر از نسخه قدیمی‌تر فیس بوک استفاده می‌کنید۷ ابتدا باید به نسخه جدید نقل مکان کنید. اگر با چنین موضوعی ناآشنا هستید، مراتب کار را به صورت مرحله به مرحله با هم مرور می‌کنیم:

  • ابتدا روی فلش به سمت پایین در سمت راست نوار ابزار نسخه دسکتاپ فیس بوک کلیک کنید.
  • گزینه Switch to new Facebook را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، مجددا روی آیکون فلش به سمت پایین کلیک کنید.
  • حالا از لیست باز شده، سوییچ روبروی Dark Mode را در حالت روشن قرار دهید.

image

 

مراحل به پایان رسید و حالا می‌توانید از حالت دارک مورد در نسخه وب فیس بوک استفاده کنید. یکی از مهم ترین موضوعاتع در بروزرسانی رابط کاربری، دسترسی راحت تر کاربران به مواردی است که تا حد زیادی به آن نیاز دارند. بسیاری از موارد بلا استفاده از رابط کاربری حذف شده و کلیه آیتم‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود، عواملی است که کاربران به صورت روزمره به آنها نیاز خواهند داشت. فید اخبار نسبت به گذشته بسیار کاربردی شده است و مطمئنا این موضوع رو حین کار کردن با آن، متوجه خواهید شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)