خانهاخبار
چیپست جدید +Dimensity 1000 با مصرف انرژی بهینه معرفی شد

چیپست جدید +Dimensity 1000 با مصرف انرژی بهینه معرفی شد

تراشه جدید شرکت مدیاتک با نام دیمنسیتی 1000 پلاس بر مبنای همان دیمنسیتی 1000 ساخته شده اما بهینه‌سازی‌هایی دارد که مصرف انرژی آن را کاهش داده و این تراشه را برای مصارف گیمینگ مناسب‌تر می‌کند.
۱۳۹۹/۲/۲۰

مدیاتک به‌تازگی از چیپست جدیدی به نام +Dimensity 1000 رونمایی کرده که نسخه پیشرفته‌ای از اولین نسل پردازنده 5G این شرکت به حساب می‌آید. این تراشه اساسا مبتنی بر دیمنسیتی ۱۰۰۰ ساخته شده ولی بهینه‌سازی‌هایی دارد که آن را برای مصارف گیمینگ مناسب‌تر می‌کند.

چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰+ از دو سیم کارت 5G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌راحتی بین 5G و LTE جابجا شود. این پردازنده از فناوری صرفه‌جویی در مصرف انرژی 5G UltraSave برخوردار است که می‌تواند مصرف انرژی را تا ۳۲ درصد کاهش دهد. همان طور که می‌دانیم، استفاده از فناوری 5G انرژی زیادی می‌طلبد و مدیاتک برای حل این مشکل پیکربندی انرژی و فرکانس فعالیت‌ها را متناسب با شرایط شبکه و فعالیت‌های کاربر بهبود می‌بخشد.

دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس با نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی سازگار است. البته این فناوری همچنان تازگی دارد و بیشتر روی گوشی‌های گیمینگ مشاهده شده است. این تراشه از نسخه جدید فناوری HyperEngine 2.0 هم استفاده می‌کند که دستگاه‌ها را برای اجرای روان‌تر بازی‌ها بهینه‌سازی می‌کند.

چیپست جدید مدیاتک موتور ویژه‌ای برای مدیریت منابع دارد که به منظور بهینه‌سازی سرعت سیستم در تناسب با کاهش مصرف انرژی به کنترل حافظه رم، CPU و GPU می‌پردازد. علاوه بر این، موتور بهبودیافته‌ای برای مدیریت شبکه اضافه شده که از صحت ارتباطات شبکه در هنگام دریافت تماس‌های تلفنی اطمینان پیدا می‌کند.

دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس فناوری دیگری به نام MiraVision دارد که کیفیت تصویر هر فریم را افزایش می‌دهد. این چیپست شارپی، سطح رنگ و کنتراست هر فریم را به صورت آنی اصلاح می‌کند تا کیفیت تصاویر در ویدیوهای 4K افزایش یابد. تراشه جدید دیمنسیتی می‌تواند در لحظه دامنه پویای ویدیوهای 4K را تغییر داده و ویدیوهای SDR را به HDR تبدیل کند.

مدیاتک می‌گوید به‌زودی دستگاه‌های متعددی با این تراشه وارد بازار خواهند شد. iQOO، زیربرند ویوو، در حال حاضر مشغول کار روی موبایلی با برخورداری از همین تراشه است. با توجه به این که بسیاری از برندها به خاطر قیمت بالای اسنپدراگون ۸۶۵ به سراغ آن نمی‌روند، دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس می‌تواند گزینه مناسبی برای دسترسی به این سطح از قدرت باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)