خانهاخبار
آیا watchOS 7 به یک امکان شگفت انگیز مجهز خواهد شد؟

آیا watchOS 7 به یک امکان شگفت انگیز مجهز خواهد شد؟

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، ظاهرا باید انتظار یک قابلیت هیجان انگیز را در واچ او اس 7 داشته باشیم.
۱۳۹۹/۲/۲۰

شخصی به نام Jon Prosser که اخیرا مصاحبه‌ای را در پادکست Gear up انجام داده، مدعی شده است که اپل واچ‌های جدید که به واچ او اس 7 مجهز خواهند بود، از ویژگی جدیدی در حوزه سلامت بهره‌مند هستند. این قابلیت به صورت تخصصی روی عملکرد و سلامت مغز کاربر نظارت خواهد داشت.

آقای Prosser و همچنین برخی شایعات دیگر بر این باور هستند که نسل آینده اپل واچ، یعنی Apple Watch Series 6 به سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون مجهز است و به این ترتیب، عملکرد مغز و سایر قسمت‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و حملات احتمالی به قلب یا مغز از این طریق به کاربر یا اطرافیان وی گزارش داده می‌شود.

متن سخنان کامل آقای Prosser به شرح زیر است:

چیزی که مهندسان اپل مدت هاست مشغول به کار روی آن هستند و به دلیل نزدیک بودن به کنفرانس توسعه دهندگان سال جاری (WWDC 2020)، حدس میزنم که در نسخه آینده واچ او اس و سری جدید اپل واچ‌ها شاهد آن باشیم، مجهز شدن این پلتفرم به امکانات مرتبط با سلامت مغز افراد است. به این ترتیب سطح اکسیژن خون به همراه میزان ضربان قلب فرد به صورت مداوم چک می‌شود و در صورت بروز مشکل، به وی اطلاع داده می‌شود.

به اجرای این عملیات، حملات قلبی یا مغزی پیش از وقوع، به کاربر گزارش داده می‌شود. مخصوصا اگر در هنگام رانندگی باشید، از شما درخواست می‌شود تا اتومبیل خود را متوقف کرده و با انجام عملیات تنفسی، مشکل به وجود آمده تا حدودی برطرف خواهد شد.

image

 

وی مدعی شده است که با توجه به نزدیک بودن رویداد معرفی پلتفرم‌های جدید، ممکن است که این ویژگی در نسخه جدید وجود داشته باشد و در غیر این صورت، باید سال آینده منتظر آن باشیم. اگر کوپرتینویی‌ها در رویداد پیش رو، از این ویژگی پرده‌برداری کنند، باید تا فصل پاییز و موعد رونمایی از سری جدید اپل واچ منتظر بمانیم تا محصولی با قابلیت پشتیبانی از آن در دسترس کاربران قرار گیرد.

البته هنوز مشخص نیست که اپل واچ‌هایی که در در حال حاضر در بازار موجود هستند (سری 5 و نسخه‌های قدیمی‌تر)، به این ویژگی مجهز باشند یا برای بهره‌گیری از این قابلیت، باید سخت‌افزار جدیدی معرفی شود.

قابلیت شناسایی حملات قلبی ابتدا در ماه آوریل توسط وب سایت EverythingApplePro و شخصی به نام مکس وینباخ مطرح شد. او همچنین مدعی شد که میزان استرس و فشار وارده به جسم نیز توسط اپل واچ شناسایی می‌شود. البته آنها به این موضوع که ویژگی نام برده مربوط به اندازه‌گیری سطح خون خواهد شد، اشاره نکردند و بر این باور بودند که این قابلیت توسط اپل واچ سری 4 و نسل‌های آینده پشتیبانی می‌شود.

شواهدی که حاکی از بهره‌مندی اپل واچ نسل بعد از امکان تشخیص سطح اکسیژن خون و حملات مرتبط با آن می‌شد، در کدهای نسخه آزمایشی آی او اس 14 یافت شد. سطح اکسیژن خون یکی از موارد مهم به حساب می‌آید، چرا که افت و پایین آن آمدن باعث حملات قلبی یا مغزی خواهد شد که در نهایت ممکن است به مرگ فرد موجب شود.

منابع مختلف از جمله بلومبرگ همچنین مدعی شده‌اند که نسل جدید اپل واچ، به قابلیت ردیابی خواب افراد مجهز خواهد بود و به این ترتیب، مدت زمان و کیفیت خواب فرد استفاده کننده از این محصول ثبت و ضبط خواهد شد و طی گزارش‌های مختلف به وی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)