خانهاخبار
مدیاتک مشخصات فنی چیپست هلیو G85 را اعلام کرد

مدیاتک مشخصات فنی چیپست هلیو G85 را اعلام کرد

با وجود این که تراشه هلیو G85 قبلا در ردمی نوت 9 معرفی شده بود ولی حالا مدیاتک رسما به معرفی ویژگی‌ها و مشخصات این چیپست مخصوص گیمینگ پرداخته است.
۱۳۹۹/۲/۱۷

ردمی نوت ۹ چند وقت پیش با برخورداری از چیپست جدید گیمینگ مدیاتک یعنی هلیو G85 معرفی شد. حالا مدیاتک رسما دست به کار شده تا از مشخصات فنی این تراشه قدرتمند که برای گوشی‌های خوش قیمت طراحی شده پرده‌برداری کند. در ادامه مطلب نگاهی به جزئیات فنی هلیو G85 می‌اندازیم.

هلیو G85 مبتنی بر چیپست هلیو G80 ساخته شده اما فرکانس GPU بالاتری دارد تا در زمینه گیمینگ بهتر عمل کند. سایر مشخصات این دو چیپست تقریبا مشابه یکدیگر است. در هلیو G85 نیز پردازنده‌ای هشت هسته‌ای وجود دارد که شامل دو هسته کورتکس A75 با سرعت ۲ گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است.

گرافیک این تراشه Mali-G52 متعلق به شرکت ARM است که حالا با سرعت ۱ گیگاهرتز پردازش می‌کند. هلیو G85 از فناوری HyperEngine برخوردار است که در واقع نوعی بهینه‌سازی نرم‌افزاری برای اطمینان از عملکرد روان CPU، حافظه و GPU در بازی‌های سنگین و صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی است.

چیپست جدید مدیاتک درست مثل G80 اجازه می‌دهد که در هنگام گیمینگ بدون افت کیفیت اینترنت بتوانید تماس‌های تلفنی را رد کنید. این تراشه از وای فای ۵، بلوتوث ۵ و دو سیم کارت 4G پشتیبانی می‌کند. هلیو G85 می‌تواند در عرض ۱۳ میلی ثانیه بین LTE و وای فای سوئیچ کنید تا کمترین لگ به وجود بیاید.

این چیپست از دوربین‌های دوگانه ۱۶ + ۱۶ مگاپیکسلی یا تک‌دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که چه تلفن‌های دیگری با این تراشه وارد بازار خواهند شد ولی انتظار داریم که این محصولات قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)