خانهاخبار
آیا محصول آینده شیائومی به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز است؟

آیا محصول آینده شیائومی به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز است؟

ظاهرا مهندسان شیائومی در تلاش هستند تا اتفاقات هیجان انگیزی را برای اولین بار، در دنیای تکنولوژی رقم بزنند.
۱۳۹۹/۲/۱۷

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مسلما می‌دانید که کمپانی شیائومی جزء اولین برندها در زمینه ثبت پتنت دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر به حساب می‌آید که به ناچ یا حفره قطره‌ای نیز نیاز نخواهد داشت. اما متأسفانه فناوری متناسب با این کار هنوز به صورت کامل طراحی نشده و امکان ساخت چنین محصولی میسر نیست.

آقای Lu Weibing، معاون ارشد شرکت شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo به این موضوع اشاره کرد که مهندسان این کمپانی، شدیدا در تلاش هستند تا راه حلی برای این موضوع پیدا کرده و دوربین سلفی محصولات آینده شیائومی را درون نمایشگر قرار دهند و به این ترتیب، در مواقع لزوم و هنگامی که به این دوربین نیاز داشته باشید، پیکسل‌های روی آن به حالت پنهان درآمده و دوربین جلوی دستگاه فعال می‌شود.

اما زودتر از آنچه فکرش را بکنیم، رندرهایی از یک گوشی هوشمند توسط وب‌سایت LetsGoDigital و بر اساس پتنت‌هایی که توسط کمپانی شیائومی در تاریخ 24 آوریل 2020 به ثبت رسیده، طراحی و منتشر شده است. در این تصویر شاهد دو گوشی هوشمند مختلف هستیم که تنها تفاوت آنها، محل قرارگیری دوربین سلفی است:

image

همان طور که اشاره شد، زمانی که شما با دوربین سلفی کار نداشته باشید، پیکسل‌های روی آن به حالت روشن درآمده و محتوای قابل مشاهده به صورت تمام صفحه دیده می‌شود و هنگام شکار تصاویر سلفی، این پیکسل‌ها پنهان شده و به این ترتیب، دوربین جلوی دستگاه نمایان می‌شود.

اگر این تصویر رندر شده را در ذهن خود به صورت یک محصول طراحی و تولید شده تصور کنیم، شاهد یک گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه خواهیم بود که اثری از حاشیه در اطراف آن دیده نمی‌شود و تا حد زیادی، یادآور Xiaomi Mi 9 است که سال گذشته به دنیای تکنولوژی معرفی شد و در دسته بهترین محصولات اندرویدی نیز قرار گرفت.

image

 

رفته رفته به آینده گوشی‌های هوشمند که اثری از ناچ یا حفره‌های قطره‌ای در آنها دیده نمی‌شود، نزدیک می‌شویم و به زودی، شاهد محصولاتی با نمایشگر تمام صفحه خواهیم بود. در حالی که کمپانی شیائومی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، گزینه‌ای که شرکت‌های دیگر از مشتریان خود، پول بیشتری برای استفاده از آنها طلب می‌کنند، این شرکت چینی توانسته با تولید محصولاتی مقرون به صرفه، محبوبیت خاصی را به دست آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)