خانهاخبار
مایکروسافت تایید کرد: ویندوز 10 ایکس به لپتاپ‌های عادی می‌آید

مایکروسافت تایید کرد: ویندوز 10 ایکس به لپتاپ‌های عادی می‌آید

پانوس پانای، مدیر بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، در پستی در وبلاگ این شرکت تایید کرد که ویندوز 10X برای لپتاپ‌های تک-نمایشگر نیز عرضه خواهد شد.
۱۳۹۹/۲/۱۶

مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را پاییز پارسال در مراسمی همزمان با معرفی سرفیس نئو رونمایی کرد. این لپتاپ که دو نمایشگر دارد قرار است پاییز امسال از راه برسد. در چند وقت اخیر شایعاتی درباره عرضه ویندوز ۱۰ ایکس برای لپتاپ‌های عادی منتشر شده بود و حالا مایکروسافت رسما آن را تایید کرده است.

رئیس بخش ویندوز و سخت‌افزارهای مایکروسافت، پانوس پانای، دیروز در پستی در وبلاگ این شرکت پیرامون نوآوری‌های گوناگون ویندوز ۱۰ در آینده نزدیک توضیح داد. او در این پست تایید کرد که مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را برای کامپیوترهای دارای یک نمایشگر نیز عرضه خواهد کرد:

ما ویندوز ۱۰ ایکس را برای انعطاف‌پذیری طراحی کردیم، و انعطاف‌پذیری این امکان را برای ما فراهم ساخته تا تمرکز خود را به دستگاه‌های تک-نمایشگر مبتنی بر ویندوز ۱۰ ایکس معطوف کنیم تا بتوانیم روش‌های جدید کار کردن، یادگیری و بازی کردن را در اختیار کاربران‌مان قرار دهیم. این دستگاه‌های تک-نمایشگر اولین نمونه از کارکرد ویندوز ۱۰ ایکس را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورند، و ما در انتظار زمان مناسب خواهیم بود تا با همکاری تولیدکنندگان مختلف بتوانیم دستگاه‌های دارای دو نمایشگر را وارد بازار کنیم.

مشخص نیست که ویندوز ۱۰ ایکس چطور می‌تواند به کاربرانی کمک کند که لپتاپ‌های عادی یا دستگاه‌های هیبریدی دارند. ولی اگر نگاهی به پست‌های قبلی وبلاگ ویندوز بیندازیم به موضوع جالبی درباره آپدیت ماه مه ویندوز ۱۰ برمی‌خوریم:

ما در حال افزودن بهینه‌سازی‌هایی برای چیزهای بزرگ‌تر هستیم، مثلا می‌خواهیم تجربه کاربری تبلت‌ها را در زمانی که کیبورد ۲ در ۱ را از آن جدا می‌کنید ارتقا دهیم، تا بتوانید همزمان با دسترسی به قابلیت‌های لمسی حس آشنای سیستم رومیزی خود را حفظ کنید.

این موضوع نشان می‌دهد که مایکروسافت علاقه بیشتری به تجربه تبلتی ویندوز ۱۰ دارد و این مسئله احتمالا درباره ویندوز ۱۰ ایکس هم صادق است. با این حال، هنوز مشخص نیست که ویندوز ۱۰ ایکس چه زمانی برای دستگاه‌های فعلی ویندوزی عرضه می‌شود یا جریان انتقال به این سیستم عامل جدید چگونه خواهد بود. امیدواریم در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های آتی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ ایکس منتشر شود.

همان طور که گفتیم، سرفیس نئو قرار است در پاییز امسال به بازار بیاید؛ البته اگر شرایط بحرانی حال حاضر دنیا مشکلی برای تولید و عرضه این دستگاه ایجاد نکرده باشد. کارمندان مایکروسافت هم مثل بسیاری از شرکت‌ها در چند هفته اخیر از داخل خانه به ادامه فعالیت‌های خود مشغول بودند و این مسئله می‌تواند چالش‌هایی را بری عرضه دستگاه‌های این کمپانی ایجاد کرده باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)