خانهاخبار
هر کاربر نتفلیکس در قرنطینه روزانه بیش از 3 ساعت استریم کرده است

هر کاربر نتفلیکس در قرنطینه روزانه بیش از 3 ساعت استریم کرده است

بر اساس گزارش وب‌سایت BGR، بر اساس اطلاعات موجود و تخمین‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد که کاربران نتفلیکس در دوران قرنطینه روزانه به‌طور متوسط بیش از 3 ساعت از این سرویس محتوا تماشا کرده‌اند.
۱۳۹۹/۲/۱۶

با وجود این که قرنطینه خانگی بسیاری از مردم را به مرز دیوانگی کشانده ولی یکی از تنها چیزهایی که موجب ادامه زندگی بسیاری از افراد می‌شود تماشای فیلم و سریال است. شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد فرصت پیدا کنیم تا چیزهایی را ببینیم که هرگز فرصت دیدن آن‌ها را نداشتیم. این الگو ظاهرا در سراسر دنیا تکرار شده و استقبال از سرویس‌های استریم آنلاین را تا حد زیادی افزایش داده است.

شرکت تحقیقاتی Nielsen در ماه مارس در گزارشی اعلام کرده بود که وقایعی مثل کولاک، طوفان یا حتی همه‌گیری‌های ویروسی می‌توانند به‌طور میانگین میزان استفاده از سرویس‌های استریم را تا ۶۱ درصد افزایش دهند. حالا سیندی هالند، معاون ارشد محتواهای اوریجینال نتفلیکس، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هر مشترک این سرویس در سال ۲۰۱۹ به‌طور متوسط روزانه ۲ ساعت از زمان خود را صرف استریم محتوا می‌کرده است. پس اگر این آمارها در سال ۲۰۲۰ هم صدق کند، متوسط زمان حضور روزانه هر کاربر در سرویس نتفلیکس باید به بیش از ۳ ساعت رسیده باشد.

البته تا زمانی که این شرکت رسما آماری را اعلام نکند نمی‌توانیم از چیزی مطمئن باشیم، اما منطقی است که اگر میلیون‌ها نفر مجبور باشند در خانه بمانند باید به نحوی خود را سرگرم کنند و چه کاری راحت‌تر و بهتر از استریم است. بنابراین به‌راحتی می‌توانیم حدس بزنیم که خیلی از مردم ساعات روزانه خود را صرف تماشای فیلم و سریال کنند. اگر اعداد بالا را به کار بگیریم، می‌توانیم به تخمین‌های زیر برسیم:

  • مشترکان نتفلیکس در دوران قرنطینه روزانه ۲۰۳٫۸۴۰٫۰۰۰ ساعت محتوا استریم کرده‌اند.
  • کاربران آمریکایی نتفلیکس در ماه آوریل چیزی حدود ۶٫۱۱۵٫۲۰۰٫۰۰۰ ساعت استریم محتوا داشتند.
  • هر کاربر نتفلیکس در دوران قرنطینه به‌طور متوسط روزانه ۹.۶ گیگابایت ترافیک اینترنت مصرف کرده است.
  • کاربران آمریکایی نتفلیکس در هر ماه از دوران قرنطینه ۱۸.۳۴۶ میلیون ترابایت ترافیک اینترنت مصرف کرده‌اند.

حتی اگر این تخمین‌ها درست نباشد – که قطعا از دقت لازم برخوردار نیست – باز هم توجه به این موضوع که هر کدام از ما در این چند وقت چه مقدار از زمان خود را پای تلویزیون، لپتاپ، موبایل یا تبلت گذرانده‌ایم بسیار غافل‌گیرکننده است. متاسفانه خیلی بعید به نظر می‌رسد که نتفلیکس آمار دقیقی را در این رابطه منتشر کند، ولی جالب می‌شد اگر می‌دانستیم که با شروع مجدد فعالیت‌های شغلی در سراسر دنیا، الگوی رفتاری کاربران چه تغییر پیدا خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)